Bromma som nav- ny framgång för Sverigeflyg

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 11:00 CET

Januaris siffror visar på en ökning med 9,6% i antal passagerare och 7% i snitt intäkt.

-       Det är utan tvekan de passagerare som nu väljer oss tillsammans med Malmö aviation som lägger grunden till våra fina tal, säger Michael Juniwik på Sverigeflyg. Ovanpå det läggs vår satsning på Östersundsflyg som visar starkare och starkare försäljningssiffror.

Ett flertal av Sverigeflygs bolag har också börjat sälja weekend charter till resmål i Europa. Det ger också en kraftig försäljningsökning, men verksamheten har inte flugit sina första passagerare ännu, men det kommer att ge fortsatt tillväxt senare i år.

Sverigeflyg räknar med att fortsätta ta marknadsandelar med sina lokala bolag under 2010.

För mer information kontakta: Michael Juniwik, vd Sverigeflyg, tel: 0708-21 45 00

Sverigeflyg är samlingsnamnet för Sveriges snabbast växande flygbolag. Syftet är att med effektiv flygdrift skapa lägre priser på flyg till och från Stockholm. Utifrån Bromma trafikerar Sverigeflyg sju permanenta inrikeslinjer och ett antal utrikeslinjer på säsongsbasis från de lokala orterna. Bolaget består av Blekingeflyg, Flysmåland, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Sundsvallsflyg och Östersundsflyg. Sedan starten 2001 har Sverigeflyg sänkt priserna på svenskt inrikesflyg samtidigt som resenärerna fått ett effektivare och miljövänligare inrikesflyg.  Sverigeflygs bolag är miljöcertifierade enligt ISO 14001.