”Contan” lyfter Blekingska smaker med flygbolaget BRA

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2016 09:30 CET

När Blekingeflyg och Malmö Aviation i februari bildar det nya bolaget BRA väljer man att utöka satsningen på maten ombord. Konditori Continental, i folkmun "Contan, kommer att leverera blekingska smaker i luften, direkt från det lokala konditoriet i Ronneby.

Med närproducerad mat och ambitionen att bjuda alla kunder på ”Sveriges bästa flygplansfrukost” tar flygbolaget BRA taktpinnen när det gäller flygplansmat. Genom att fortsätta satsningen på lokala leverantörer kommer kunderna bjudas på en smakresa i luften. I Blekinge är det Konditori Continental som bjuder på blekingska smaker i luften hos BRA.

- När Blekingeflyg nu blir BRA kommer de att bjuda alla på frukost ombord fram till kl 9. Vi på Contan har bakat bröd och konditorivaror i flera generationer och vi använder oss av närproducerade råvaror som tillagas med stor omsorg, så det är verkligen flygmat utöver det vanliga. Det känns viktigt för oss att följa säsongerna och ta vara på vad naturen har att ge, säger Uffe Lennartsson, ägare på Contan.

– Vi har slagit oss samman med bra lokala leverantörer och vår avsikt är att servera Nordens bästa frukost på våra flygplan, säger Anna Soltorp regionchef för Blekingeflyg, Flysmåland och Kalmarflyg.

Alla morgonpigga kunder hos BRA bjuds på frukost fram till kl 9. Den serveras i en specialframtagen låda som är helt nedbrytbar och kommer från spårbar skog. I det övriga sortimentet kommer det också att finnas produkter från varje stad i BRA:s linjenät med bland annat Dagens Rätt och smörgåsar i olika storlekar, snacks och fika. Fairtrademärkt kaffe och te bjuds på varje flygning.