Flysmåland startar bonusprogram för flygresor

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 15:27 CET

Det lokala flygbolaget Flysmåland i Växjö lanserar nu ett bonusprogram för sina trogna resenärer. Resenärer som troget och lojalt väljer Flysmåland premieras genom ett system där intjänade poäng sedan kan bytas in mot olika produkter och tjänster.

Ett unikt samarbete har därför startats mellan Flysmåland och tolv lokala företag. Dessa företag fungerar sedan som partners och leverantörer.

På hotellsidan finns Kosta Boda Art Hotel, Elite och Best Western representerade. För barn och familj har vi Leo´s Lekland, Micki Leksaker och Filmstaden SF Bio. För kropp och hälsa erbjuds besök på Nuna Hudvård och Nordic Club. För livsnjutaren finns La Castellina och Gusto.  Med finns också ett supporterstöd till Växjö Lakers, stöd till Min Stora Dag samt glas från Kosta Boda/Orrefors. Även flygalternativ erbjuds och det är på inrikesresor med Flysmålands systerbolag samt Malmö Aviation.

- I uppbyggnaden av vårt bonusprogram har vi valt att satsa på lokala partnerföretag och leverantörer. Flysmålands lokala engagemang förstärks genom att de kunder som valt att resa med oss får en återbäring som sedan till stor del kommer lokala företag tillgodo, säger Henrik Löfberg på Flysmåland.

Uppslutningen bland de lokala företagen har varit positiv och samtliga tillfrågade har visat stort intresse. Bonusprogrammet kommer löpande att utvecklas med fler lokala erbjudande för att motsvara resenärernas efterfrågan.

- Många av våra kunder reser ofta och spenderar tidiga morgonar och sena kvällar på resande fot borta från familjen. Dessa vill vi premiera genom vårt bonusprogram och kanske upplevs resandet som lite trevligare och glädjande med ett hägrande restaurangbesök eller någon upplevelse i retur, avslutar Henrik Löfberg.

Närvarande vid presskonferensen var följande personer:
Daniel Vacha Leo´s Lekland, Bengt Sjöström Kosta Boda Art Hotel, Göran Ivarsson Royal Corner, Håkan Gröön La Castellina, Lina Olsson Gusto, Linn Karlsson Flysmåland, Helen Bäckstedt Elite Hotel, Johanna Thorby, Nuna Hudvård samt Henrik Löfberg Flysmåland