Gotlandsflyg ställer in samtliga avgångar till Egypten

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 19:45 CET

Gotlandsflygs planerade avgångar till Hurghada ställs in på grund av rådande oroligheter i Egypten. Gotlandsflyg hade tre inplanerade avgångar från Visby till Hurghada med totalt ca 300 resenärer.

Alla berörda kunder kontaktas under torsdagen för information om återbetalningrutiner. Samtidigt presenterar Gotlandsflyg Dubai som ett alternativt resmål för sina kunder.

För mer information kontakta:
Conny Bohlin, charterchef
Mail conny@sverigeflyg.se

alternativt

Gunnel Olsson, PR- och informationsansvarig
Mail gunnel@sverigeflyg.se

Gotlandsflyg AB startade 2001 för att pressa priserna på den gotländska flygmarknaden. Idag transporterar vi 200.000 resenärer varje år, året runt till Stockholm/Bromma samt Arlanda, Göteborg och Ängelholm/Helsingborg samt till fyra sommardestinationer. 2006 och 2008 var Gotlandsflyg det flygbolag i svenskt inrikesflyg med mest nöjda kunder enl Svenskt Kvalitetsindex. Genom att endast flyga turbopropellerplan minskar vi vår miljöpåverkan. Vi sorterar allt avfall ombord och säljer utsläppsrätter. Sedan december 2009 är vi också ISO 14001-miljöcertifierade. Sedan 2010 driver vi också chartertrafik direkt från Gotland.