Gotlandsflyg startar sommarlinje mellan Visby och Norrköping

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2013 13:52 CET

Gotlandsflyg startar en ny direktlinje mellan Visby och Norrköping. Linjen kommer att trafikeras två dagar i veckan mellan den 26 juni och 10 augusti. På så sätt blir det betydligt enklare och snabbare för gotlänningar att snabbt nå Östergötland med omnejd och för Mellansverige att besöka en av Sveriges populäraste sommardestinationer.

Gotlandsflyg lanserar en sommarlinje från Norrköping till Visby. Under sju sommarveckor, V 26-32, kommer resenärer från Norrköpings Flygplats upptagningsområde (primärt Östgötar, Sörmlänningar, Smålänningar och Närkingar) att spara tid, pengar och miljö genom att flyga snabbt och enkelt mellan Norrköping och Visby.

Flygtiden är ca 30 minuter och linjen kommer att trafikeras torsdagar och söndagar med en tur- och retur flygning respektive dag med en Saab 2000 med plats för 50 passagerare.

Gotland och Norrköping har ju haft flygförbindelser under långa perioder så det känns rätt att vi nu gör det lättare för den delen av Sverige att kunna flyga till Gotland under högsäsongen. Och för gotlänningarna blir det lättare att nå Östergötland med omnejd, säger Ola Mattsson, chef på Gotlandsflyg.

Biljetterna kostar från 346 kronor inkl flygplatsavg enkel resa och är nu bokningsbara via Gotlandsflygs hemsida och snart även via resebyråer.

För mer information kontakta:

Ola Mattsson, chef Gotlandsflyg

e-post: ola@gotlandsflyg.se

Gotlandsflyg AB startade 2001 för att pressa priserna på den gotländska flygmarknaden. Idag transporterar vi över 240.000 resenärer varje år, året runt till Stockholm/Bromma, Göteborg, och Malmö  samt till fem sommardestinationer. 2006, 2008, 2010 och 2011 var Gotlandsflyg det flygbolag i svenskt inrikesflyg med mest nöjda kunder enl Svenskt Kvalitetsindex. Genom att endast flyga turbopropellerplan minskar vi vår miljöpåverkan. Vi sorterar allt avfall ombord och alla resor är klimatkompenserade genom EU:s utsläppsrättshandel. Sedan december 2009 är vi också ISO 14001-miljöcertifierade. Sedan 2010 driver vi också chartertrafik direkt från Gotland.