Gotlandsflygs oktoberstatistik, en av UC:s favoriter

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 12:48 CET

Gotlandsflyg ökar antalet resenärer under oktober månad med 10%. Trafiken till Bromma ökar med 5%. Störst är ökningen på Göteborg +64%. På charter till Prag och Krakow reste 356 glada gotlänningar. Gotlandsflyg är numera också ett av de 5 promille företag i Sverige med absolut högsta kreditvärdighet hos UC.

Totalt reste 18.163 passagerare med Gotlandsflyg till och från Bromma, Arlanda, Göteborg och Helsingborgsregionen under oktober. Det är en ökning med 1.585 resenärer eller 10% mot föregående år. Brommalinjen ökade med 5% mot föregående år och  hade 15.567 resenärer.  Till och från Göteborg reste i oktober 1.513 passagerare mot 925 st 2010, en ökning med 64%. Fr o m november har Gotlandsflyg tillsammans med systerbolagen i Sverigeflyg samt Malmö Aviation synkroniserat sina tidtabeller med max 15 minuters transfertid på Bromma. Man kan t ex flyga Visby-Bromma-Sundsvall och checka in sig själv och bagage hela vägen, använda transferdörren på Bromma och slippa säkerhetskontrollen där.

Resandeutvecklingen i oktober är väldigt glädjande. Framförallt är Göteborg en stor succe med över 1.500 resenärer i oktober, säger Gotlandsflygs chef Ola Mattsson.

Charterserien till Prag och Krakow direkt från Visby lockade 356 gotländska semesterfirare under oktober.

Citycharter direkt från Gotland är väldigt omtyckt. Att kunna åka på charter direkt från Visby till europeiska storstäder är väldigt bekvämt och  sparar tid, pengar och miljö  Om någon vecka kommer vi att presentera nya citycharterresmål för den som vill resa till våren, fortsätter Ola Mattsson.

Gotlandsflyg tillhör nu mera  också ett av de 5 promille företag I Sverige med absolut högsta kreditvärdighet hos UC. I branschtillhörigheten flygbolag är Gotlandsflyg ensamma med den höga kreditvärdigheten.

För mer information kontakta:

Ola Mattsson, chef Gotlandsflyg

e-post: ola@gotlandsflyg.se

Gotlandsflyg: Besöksadress: Visby flygplats, 621 45 VISBY

Gotlandsflyg AB startade 2001 för att pressa priserna på den gotländska flygmarknaden. Idag transporterar vi över 200.000 resenärer varje år, året runt till Stockholm/Bromma samt Arlanda, Göteborg och Ängelholm/Helsingborg samt till fem sommardestinationer. 2006 och 2008 var Gotlandsflyg det flygbolag i svenskt inrikesflyg med mest nöjda kunder enl Svenskt Kvalitetsindex. Genom att endast flyga turbopropellerplan minskar vi vår miljöpåverkan. Vi sorterar allt avfall ombord och säljer utsläppsrätter. Sedan december 2009 är vi också ISO 14001-miljöcertifierade. Sedan 2010 driver vi också chartertrafik direkt från Gotland.