Högt tryck på resor till Åre/Östersund från Malmö

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2017 10:45 CET

Allt fler sydsvenskar tar flyget till fjällen. Hittills har antalet resenärer på BRA:s direktlinje från Malmö till Åre/Östersund ökat med hela 20 % jämfört med samma period i fjol, vilket innebär att nästan 2 700 personer hittills flugit på linjen. Under sportlovet har BRA satt in extra avgångar för att kunna möta den stora efterfrågan.

Det är bra tryck i resandet mellan Malmö och Åre/Östersund i vinter. I år har 20 % fler valt att flyga direkt mellan Malmö och Åre-Östersund jämfört med i fjol. Den stora tidsbesparingen är en stor anledning till ökningen.

– Vi är glada att allt fler har upptäckt fördelen med att flyga till och från fjällen i vinter. Den stora tidsbesparingen innebär att du istället för att transportera dig faktiskt kan använda tiden i skidbacken, något som många upptäckt. Vi ser också en ökning av antalet danskar på linjen, vilket är mycket glädjande, säger Pernilla Lyberg, regionchef Malmö hos BRA.

För att möta den ökade efterfrågan, inte minst under sportlovet, har BRA satt in extra avgångar under v 8. Om den ökade kapaciteten inte skulle räcka så finns det alltid en möjlighet att åka till Åre/Östersund via Bromma flygplats.

–Tack vare Bromma flygplats storlek, snabbhet och smidighet kan vi också erbjuda snabba transporter till Åre/Östersund via Bromma. På så sätt har vi skapat ett flexibelt resande från söder till norr oavsett säsong, avslutar Pernilla Lyberg.

Direktlinjerna till och från Malmö har en avgång åt varsitt håll och avgår från Malmö på söndagar t.om 30 april. Det är alltid möjligt att flyga från Malmö till Åre/Östersund via Bromma flygplats.

Bokning och mer information: www.flygbra.se

BRA står för Braathens Regional Airlines, men det är också ett löfte om hur bolaget vill uppfattas av kunderna. BRA flyger till Stockholm Bromma, Umeå, Östersund, Sundsvall, Visby, Trollhättan, Göteborg, Växjö, Kalmar, Ronneby, Halmstad, Ängelholm och Malmö. Under 2015 slog Malmö Aviation och Sverigeflyg gemensamt passagerarrekord med drygt 2,2 miljoner resenärer. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA har 1100 medarbetare fördelat på 13 orter i Sverige. BRA ägs av Braganza som är Per G Braathens svenska investmentbolag.