Pressmeddelande   •   Feb 08, 2007 08:42 CET

Januari blev återigen en rekordmånad för Kullaflyg och Ängelholm/Helsingborgs flygplats. Flygplatsen hade en passagerarökning med hela 13% jämfört med januari 2006 vilket är den näst högsta ökningen i Sverige. Endast Bromma ökar mer, hela 22%. Kullaflyg som trafikerar Ängelholm- Bromma ökade antalet flighter med 63% från 156 till 254 jämfört med januari förra året, passagerartillväxten blev 51%. Tillgängligheten mellan regionen Skåne Nordväst och Stockholm är viktig för tillväxt och utveckling av såväl näringsliv som besöksnäring. Detta kräver en flexibel tidtabell efter regionens behov. På Kullaflyg har vi sedan starten för snart 4 år sedan hela tiden utvecklat vår tidtabell efterhand som passagerarantalet ökat, detta är en av fördelarna med att ha ett lokalt förankrat flygbolag säger Christer Paulsson, Chef för Kullaflyg. För ytterliggare info: Christer Paulsson Platschef Kullaflyg 0709-41 44 90 christer@kullaflyg.se Flyg Skånskt så blir det billigare att mötas