Kalmarflyg blir charterarrangör - flyg hemifrån, inte bortifrån!

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2010 11:00 CET

Kalmarflyg ger sig nu in i konkurrensen om charterresenärerna från flygplatsen i Kalmar. Denna mångmiljonsatsning är Kalmarflygs största sedan starten 2007. Startskottet för försäljning av resor inför vintern 2010/2011 sker den 20 februari och premiärturen går till Egypten med avresedatum den 31 oktober 2010. Genom Kalmarflyg kan man även boka resor till Lanzarote från Växjö och resor till Egypten från Ronneby.

-          Vi ser att efterfrågan på charterresor från den lokala flygplatsen är större än utbudet. Därför vill vi som lokal aktör kliva in på arenan och satsa på att ge boende i Kalmarregionen  bra och prisvärda charteralternativ, allt för att spara tid, pengar och miljö, säger Anna Soltorp, chef på Kalmarflyg.

Syftet med satsningen är att erbjuda resor hemifrån, inte bortifrån, vilket är efterlängtat hos många.

-           Vi vill fortsätta att utveckla Kalmarregionen och visa de som bor och verkar här att vi bryr oss. Det är krångligt, dyrt och miljöbelastande att ta sig till de större flygplatserna och dessutom har inte många den tiden idag. Därför tror vi att många kommer att välja att åka med oss, vilket gör att vi kan utöka vår charterverksamhet till fler destinationer dit våra resenärer vill åka och vid de tidpunkter de vill åka, säger Anna Soltorp.

Fakta om resmålen
Resmålen i Egypten är badorterna Hurghada och El Gouna, två av Egyptens populäraste badorter vid Röda Havskusten, med fantastiska möjligheter till dykning och snorkling. Här kan man ta sitt dykarcertifikat, vindsurfa eller åka vattenskidor. I Hurghada finns också högklassiga golfbanor, bra shopping och ett livligt nattliv

Lanzarote är en av Kanarieöarna: Spännande lavalandskap utmärker denna vulkanö i Atlanten, liksom de härliga, långa sandstränderna. Det finns även en rad sevärdheter, spännande arkitektur, bra shopping och nattliv. Kalmarflygs resmål är två etablerade turistorter: Puerto del Carmen och Playa Blanca. På samtliga destinationer finns ett stort urval av två- till femstjärniga hotell, varav de flesta är lägenhetshotell. Gotlandsflyg flyger med två flygplanstyper, till Lanzarote blir det en Boeing 737/800 som tar 186 passagerare och till Egypten blir det en Airbus 319 som tar 153 passagerare. Kalmarflyg är anslutet till resegarantilagen via kammarkollegiet, vilket innebär att bolaget omfattas av erforderliga resegarantier.

För mer information kontakta:
Anna Soltorp, chef Kalmarflyg, tel: 0737-410 460, eller besök vår bokningssajt: www.kalmarflyg.se