Kalmarflyg har nu flest avgångar

Pressmeddelande   •  Sep 08, 2011 10:21 CEST

I måndags startade Kalmarflyg sin satsning med ytterliggare ett plan till Stockholm. De är i och med detta det flygbolag med flest avgångar på linjen mellan Kalmar-Stockholm. Samtidigt ser vi i TV reklamen att SAS har flest avgångar. I annonserna i tidningarna poängterar de att för dem är Matematiken enkel, men har de räknat rätt? Mellan Kalmar-Stockholm så har SAS 25 avgångar per vecka och flyger inte lördagar. Medans det lokala bolaget Kalmarflyg har 28. Detta får Jens Bergzén, Verksamhetsansvarig att reagera.

- Det känns inte som om SAS har räknat in Kalmar i deras resonemang. Det blir lätt så när marknadsavdelningar och huvudkontor ligger långt från marknaden.

Att Kalmarborna gillar sitt Kalmarflyg, syns i statistiken för Juli och Augusti. Kalmarflyg ökar med 1176 passagerare under Juli och Augusti i jämförelse med förra året. För helåret har marknadsandelen ökat från 28% till 33%

- Redan förra året fick vi utmärkelsen i en mätning av SKI, till att ha de nöjdaste kunderna. Det ser vi i bokningarna i år. När vi nu erbjuder den flexiblaste tidtabellen ser vi ett ökat bokande. Under hösten ser vi inget som avviker från detta, trots rapporter om en orolig finansmarknad. Säger Jens Bergzén