Kalmarflyg sätter in extra flyg.

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 11:57 CET

Kalmarflyg ser redan nu en ökning av bokandet i december och vid jultid. V49 och v 50 är det normalt att flygbolagen ändrar till en lägre frekvens av flygande och går över till mindre antal flighter. Men då trycket är stort så ser det ut att affärsresandet håller i sig längre detta år. Så Kalmarflyg ändrar sin tidtabell och sätter in extra kapacitet denna vecka. Vi sätter därför in 6 extra turer varje vecka i v49-50.

Dessutom är julresandet redan idag fullbokat så Kalmarflyg sätter in extra kapacitet även runt jul också.

- Vi ser ett ökat resande med våra plan till och från Bromma, varför nu sätter in extra kapacitet V49-50 för våra affärsresenärer och vid jul till våra privatresenärer, säger Jens Bergzén, verksamhetsansvarig på Kalmarflyg.

Att resandet har ökat i allmänhet till Stockholm och Bromma i synnerhet från Kalmar, visar vår senaste statistik för oktober. Konjukturen har vänt och vi ser bara positiva effekter i flyget just nu.

MVH

Jens Bergzén