Kalmarflygs utökade tidtabell mottogs positivt.

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 10:54 CEST

Under september, tillsatte Kalmarflyg 8 turer i veckan. Detta gillade kunderna och Kalmarflyg fick en tillströmning med hela 750 passagerare mot förra veckan. En ökning med 14% från förra året. Det totala resandet till och från Stockholmminskar dock med en dryg procent från förra året.

- Vi kan se tydligt att våra kunder blir fler och fler. Detta beror delvis på att vi har den överlägset bästa tidtabellen, säger Jens Bergzén, verksamhetsansvarig på Kalmarflyg.

Kalmarflyg traffikerar nu 64 gånger per vecka mellan Kalmar-Stockholm. Priserna under september har därmed gått ner på sträckorna i jämförelse med i våras.

- Tillsättningena av kapacitet har gjort att priserna håller en bättre balans. I våras fanns det en underkapacitet, då går tyvärr priserna upp. Nu när vi tillsatt kapacitet, så finner man våra låga priser på de flesta av våra avgångar. Det är vårt uppdrag att konkurrens utsätta, inte bara med bästa tidtabell, utan även prismässigt gynna regionen för goda förbindelser till Stockholm, avslutar Jens Bergzén.