Kullaflyg och Malmö Aviation inleder nytt samarbete

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 15:21 CET

Ängelholm 09 12 03

Kullaflyg och Malmö Aviation inleder nytt samarbete

Kullaflyg och Malmö Aviation inleder samarbete när det gäller biljettförsäljning mellan bolagen. Både Kullaflyg och Malmö Aviation trafikerar Bromma vilket innebär nya möjligheter att enkelt flyga vidare via Bromma ut i Sverige.

Man kommer att kunna boka biljetter och flyga vidare via Bromma till 10 olika inrikesdestinationer, Ängelholm, Sundsvall, Östersund, Kalmar, Växjö, Ronneby och Visby  samtliga trafikeras av lokala bolag som ingår i Sverigeflyggruppen samt Malmö, Umeå och Göteborg som trafikeras av Malmö Aviation.

Biljetterna kan till att börja med endast bokas via resebyråer i dom traditionella bokningssystemen.

Bagaget checkas in hela vägen. På Bromma finns en transferdörr vilket innebär att kunden byter flygplan direkt via gaten utan att behöva gå igenom säkerhetskontrollen ytterligare en gång.

” Vi är oerhört glada att detta samarbetet nu blivit verklighet. Både Kullaflyg och Malmö Aviation har en stark förankring och lojalitet bland sina kunder. Båda bolagen  ligger varje i år i topp när det gäller kundnöjdhet enligt Svenskt Kundindex. Vi har ett aktivt miljöarbete. Malmö Aviation är certifierade enligt ISO 14001 sedan en vecka tillbaka och vi ligger långt fram i samma process” säger Christer Paulsson, Chef för Kullaflyg.

Samarbetet innebär att kartan för svenskt inrikesflyg ritas om och att en ny knutpunkt blir verklighet som på allvar kan utmana Arlanda som fram till nu haft monopol på ett sammansatt linjenät.

För våra kunder blir det nu enklare att boka och flyga vidare till och från Ängelholm/Helsingborg via Bromma främst när det gäller Sundsvall, Umeå, och Östersund. Bokningsbart from den 14 december med flygstart den 18 januari.

Vår direktlinje mellan Ängelholm/Helsingborg och Visby kan nu även kompletteras via Bromma vilket gör att den tidtabellen blir ännu mer flexibel” tillägger Christer Paulsson.

Passagerarantalet för Kullaflyg på linjen Ängelholm-Helsingborg-Stockholm Bromma ökade med ca 2 % i november månad.

” Vi har under 2009  haft en stabil ökning och november blev inget undantag. Vi ser nu fram emot fler nya kunder som genom att vi inleder samarbetet med Malmö Aviation nu kan välja att flyga vidare via Bromma istället för Arlanda” avslutar Christer Paulsson.

För ytterligare info: Christer Paulsson, 0709-41 44 90

Kullaflyg AB är ett bolag i Sverigeflyggruppen. Syftet är att med effektiv flygdrift skapa lägre priser på flyg till och från Stockholm.  Sverigeflygs lokala bolag trafikerar sju  permanenta inrikeslinjer till och från Bromma och ett antal utrikeslinjer på säsongsbasis från de lokala orterna. Dom lokala bolagen är  Blekingeflyg, Flysmåland, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Sundsvallsflyg och Östersundsflyg. Sedan starten 2001 har vi tillsammans sänkt priserna på svenskt inrikesflyg samtidigt som resenärerna fått ett effektivare och miljövänligare inrikesflyg.

Malmö Aviation trafikerar Stockholm-Bromma, Göteborg, Malmö och Umeå