Kullaflyg ökar upp med större flygplan i Halmstad

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2013 11:00 CEST

För att möta den allt växande efterfrågan på resor mellan Halmstad och Stockholm/Bromma växlar Kullaflyg upp till ett större flygplan, en ATR 72-500. Kullaflyg utökar därmed kapaciteten ombord från 50 till 72 stolar. Turlistan fortsätter som tidigare och bolaget har som tidigare flest avgångar till Stockholm från Halmstad.

Premiärturen med ATR 72-500 sker 28 oktober, men redan nu kan biljetter bokas på Kullaflyg.se och hos resebyråerna.

– Satsningen vi gjorde för ett år sedan har varit framgångsrik och vi har fått en väldigt positiv respons från våra resenärer. Vi hoppas att Halmstadregionen fortsätter sitt resande i samma takt samt att vi även lockar nya resenärer då vi nu kommer ha större kapacitet. ATR 72-500 är ett flygplan som vi redan är bekväma med då vi under de senaste tre åren haft två plan i trafik mellan Ängelholm – Bromma. Satsningen innebär även att vi utökar vår personalstyrka i Halmstad med fyra nya kollegor. Rekryteringen håller på som bäst, säger Torbjörn Gregorioff, Chef / COO för Kullaflyg.

– Vi är stolta över att vi genom vårt flygplansval gjort det möjligt för de som väljer flyget att verkligen göra skillnad när det gäller sin klimatpåverkan genom att flyga med oss. ATR 72-500 räknas som ett av världens mest miljöanpassad flygplan på en inrikes sträcka som denna, fortsätter Torbjörn Gregorioff.

– Det är mycket positivt att Kullaflyg fortsätter att utveckla linjetrafiken till Bromma från Halmstad. Att man nu satsar vidare med ett större flygplan visar på den potential linjetrafiken mot Bromma har. Bra flygförbindelser till och från Stockholm har stor betydelse för besöksnäringen och näringslivet i regionen, säger Magnus Edman, VD Halmstad City Airport.

– Halmstad är en tillväxtregion, och större kapacitet gör att Halmstads näringsliv kan växa ännu mer. Dessutom finns det ett stort turistresande mellan regionerna som nu förenklas betydligt, avslutar Torbjörn Gregorioff.

För mer information, kontakta:
Torbjörn Gregorioff, Chef / COO för Kullaflyg 0733-56 18 18
Magnus Edman, VD för Halmstad Airport 0730-66 32 00