Kullaflyg satsar på Halmstad-Bromma

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 08:58 CEST

Pressmeddelande                                                                               Halmstad 2012-10-03

Kullaflyg satsar på Halmstad-Bromma

Kullaflygs satsning på en egen linje mellan Halmstad-Bromma har redan överträffat förväntningarna. För att fullt fokusera på trafiken till Bromma, Stockholms cityflygplats, har Kullaflyg gemensamt med NextJet kommit överens att avsluta samarbetet kring linjen Halmstad-Arlanda. NextJet driver Halmstad-Arlanda vidare på egen hand.

Från och med den 28 oktober upphör samarbetet mellan Nextjet och Kullaflyg på linjen Halmstad-Arlanda.

- Vår gemensamma ambition när vi inledde vårt samarbete i maj var att skapa konkurrens på linjen mellan Halmstad och Stockholm och på så sätt bryta monopolet och pressa priserna på flyget säger Christer Paulsson, Chef för Kullaflyg

I augusti startade Kullaflyg även linjen Halmstad-Bromma i egen regi

-Nu är det naturligt att vi kör linjerna var för sig vilket kommer att innebära fortsatt konkurrens mellan Halmstad och Stockholm vilket i sin tur gynnar resenärerna fortsätter Christer

-Kullaflyg  satsar nu vidare på att utveckla en lokalt anpassad flyglinje till Stockholms Cityflygplats Bromma. Här knyter vi också samman linjen med våra kollegor i Sverigeflygs övriga nät samt Malmö Aviation vilket underlättar vidareflygning till ex Umeå, Sundsvall och Visby.

Alla kunder som bokat biljetter på Arlandalinjen kommer att kunna åka som planerat. Bunt- och pendlarkunder kontaktas inom de närmaste dagarna för att tillsammans hitta den bästa lösningen.

Kullaflyg trafikerar sedan snart tio år tillbaka linjen Ängelholm-Bromma med ca 200.000 passagerare per år med upp till 82 turer per vecka. I Halmstad flyger man 32 turer i veckan.

Mer info på www.kullaflyg.se

För ytterligare info: