Kullaflyg satsar på paketresor till Berlin

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2009 13:22 CET

Pressinformation den 23 december 2009

Kullaflyg satsar på paketresor till Berlin

Under våren satsar Kullaflyg på weekendresor med flyg och hotell till Berlin. Resorna som går av stapeln i april finns bokningsbara från och med den 23 december.

-          Vi vill erbjuda regionens invånare ett attraktivt reseutbud från sin egen flygplats med sin lokala reseoperatör vilket innebär att man reser bekvämt, slipper transfertider och sparar tid, pengar och miljö, säger Christer Paulsson, chef för Kullaflyg.

Idén bygger på att möta regionens önskemål om nya resmål och att Kullaflyg fortsätter att investera i den lokala marknaden och dess behov.

-          Berlin hamnar alltid i topp när det gäller efterfrågade resmål i vår region.  Berlin ligger väldigt nära, vi flyger dit på ca en timme.  Detta är en test precis som våra satsningar på Sälen och Visby var,  går det bra så kommer vi  att fylla på med fler intressanta resmål fortsätter Christer. Vi har tidigare arrangerat en hel del endagars resor med tema som vinprovning med Håkan Nilsson. Fotbolls VM i Berlin. Fotbolls EM i Salzburg etc. Vår nästa endagsresa resa går till Bourgogne den 14 maj avslutar Christer Paulsson.

.

Resmål bokningsbara från den 23 december:

» Berlin (direktflyg från Ängelholm- Helsingborg, bokas via Kullaflyg.)

» Prag (direktflyg från Ronneby som bokas via Blekingeflyg, Flysmåland och Kalmarflyg).

För mer information se vår bokningssajt www.kullaflyg.se   eller kontakta:
Christer Paulson, tel: 0709-41 44 90

Kullaflyg är en del i Sverigeflyggruppen och startade i april 2003. Syftet är att med effektiv flygdrift skapa lägre priser på flyg till och från Stockholm. Utifrån Bromma trafikerar Sverigeflyg sju permanenta inrikeslinjer och ett antal utrikeslinjer på säsongsbasis från de lokala orterna. Övriga bolag är Blekingeflyg, Flysmåland, Gotlandsflyg, Kalmarflyg,, Sundsvallsflyg och Östersundsflyg. Sedan starten 2001 har Sverigeflyg sänkt priserna på svenskt inrikesflyg samtidigt som resenärerna fått ett effektivare och miljövänligare inrikesflyg.