Malmö Aviation återigen punktligast i Sverige

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2011 10:56 CET

Malmö Aviation är återigen punktligast i Sverige. Det står klart när bolagets siffror för oktober jämförs med närmsta konkurrenternas. Det skiljer hela 5,7 procentenheter ner till närmsta konkurrent och även om man ser till årets samlade punktlighet ligger Malmö Aviation i topp med 93,9 procent.

”Utan att sticka ut hakan kan vi enkelt konstatera att vi återigen är punktligast i Sverige. Den höga punktligheten är bland annat ett resultat av våra medarbetares stora engagemang för att våra kunder ska komma fram i tid. Vi kan också konstatera att vårt sammansvetsade team använder tiden som planet är på marken så effektivt att det nästan blivit som ett depåstopp i Formel 1 ”, säger Bengt Roswall, vd, Malmö Aviation.

För att behålla positionen i punktlighetstoppen så genomförs en rad analyser och statistiska mätningar på varje flygning. Dessa ligger sedan till grund för punktlighetsarbetet. Därtill har en rad olika tidsbesparande produkter tagits fram.  Det rör sig om alltifrån mobil-app till speedgates för att effektivisera flöden och underlätta ombordstigning.

Punktlighetssiffror för de tre största flygbolagen i Sverige för perioden januari-oktober 2011 finns på Malmö Aviations hemsida: www.malmoaviation.se/punktlighet

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande inrikesflygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 moderna jetflygplan av typerna RJ100, RJ85 och RJ70 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. I samarbete med Brussel Airline flyger vi till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn. Företaget utför också charterflygningar till över 60 europeiska destinationer. 2010 flög vi 1.300.000 passagerare och omsatte 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 370. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tio gånger.