Malmö Aviation förstärker jultrafiken

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 08:00 CET

Julhelgen närmar sig och detta märks inte minst på bokningsläget hos Malmö Aviation som
redan nu börjar fyllas upp. För att möta efterfrågan sätts en extra avgång in mellan Stockholm och Umeå den 20 december. Dessutom kommer sträckan Bromma-Östersund/Åre att trafikeras med utökad kapacitet mellan den 23-25 december. Även nyårsafton och nyårsdagen trafikeras, vilket innebär att Malmö Aviation flyger årets alla dagar till sina destinationer

”Vi har nu justerat vår jultidtabell och flyger årets alla dagar, precis som i fjol. Vi
har även lagt in mer kapacitet där vi sett stor efterfrågan. På så sätt kommer vi att kunna möta kundernas transportkrav i julhelgen ”, säger Björn Lundberg, kommersiell chef hos Malmö Aviation i en kommentar.

Redan nu börjar många avgångar bli fullbokade. Linjen Umeå-Bromma är den populäraste
hittills, men även på de andra linjerna börjar det fyllas på med bokningar inför jul- och nyårshelgerna.

”Det finns fortfarande biljetter kvar på de flesta sträckorna, men vi uppmanar till att
boka snarast då åtgången är snabb.” avslutar Björn Lundberg.

Mer information finns på www.malmoaviation.se

Ytterligare information, kontakta Björn Lundberg, kommersiell
chef, Malmö Aviation tel. 070-679 28 17 eller e-post bjorn.lundberg@malmoaviation.se

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 jetflygplan av typerna Avro RJ100 och RJ85 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg, Umeå och Östersund. I tätt samarbete med koncernsystern Sverigeflyg nås ytterligare åtta inrikesdestinationer från Bromma Stockholm Airport. Malmö Aviation har även samarbeten med  Brussels Airlines till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och med Finnair på sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2012 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tolv gånger.