Malmö Aviation fortsätter skidsatsning– knyter till sig det alpina landslaget

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2014 11:00 CEST

Malmö Aviation fortsätter sin satsning på att bli Sveriges skidflyg. Nu har flygbolaget tecknat samarbetsavtal med det alpina landslaget.

Sveriges alpina landslag står inför stora utmaningar kommande säsong med alpina VM i Beaver Creek som huvudnummer, men där också höga placeringar i den alpina världscupen är en viktig målsättning för laget.

-   Vi är givetvis mycket glada över det här avtalet. Malmö Aviation har ett linjenät som passar vår verksamhet mycket bra, säger alpine chefen Ville Bylin.

Avtalet med Malmö Aviation kommer att hjälpa alpina landslaget med logistiklösningar när de reser runt i Sverige och Norden, men även när det gäller anslutningsresor för att ta sig ut till tävling och träning runt om i Europa.

-   Nu knyter vi ännu ett skidlandslag till oss. Det blir ytterligare en viktig pusselbit i vår strävan att bli Sveriges skidflyg. Återigen var snabbhet, smidighet och enkelhet viktiga parametrar för samarbete. Vi ser fram emot att hjälpa det alpina landslaget med reselösningar så att de kan koncentrera sig på att nå ytterligare framgångar, säger Håkan Wahlström, försäljningschef hos Malmö Aviation.

Sveriges alpina nationalarena är placerad i Åre och Malmö Aviation har sedan ett år tillbaka en flyglinje som trafikerar just Åre/Östersund flygplats.

-   En stor del av vår verksamhet kretsar givetvis kring Åre. Dels när det gäller träning under säsongen, men sedan har vi också världscuptävlingar på hemmaplan, vilket gör vårt samarbete extra intressant, avslutar Ville Bylin.

Samarbetsavtalet gäller i två år.

Mer information finns på www.malmoaviation.se
Ytterligare information, kontakta Håkan Wahlström, försäljningschef Malmö Aviation tel: 070- 679 28 17 eller e-post hakan.wahlstrom@malmoaviation.se

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 jetflygplan av typerna Avro RJ100 och RJ85 samt ett turbopropflygplan av typen Saab 2000. Bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg, Umeå och Östersund. I tätt samarbete med koncernsystern Sverigeflyg nås ytterligare åtta inrikesdestinationer från Bromma Stockholm Airport. Malmö Aviation har även samarbeten med  Brussels Airlines till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och med Finnair på sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2013 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tolv gånger.