Malmö Aviation sätter in extra flygningar i jul

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 09:59 CET

Stor efterfrågan har fått Malmö Aviation att som enda bolag genomföra flygningar under hela julhelgen till sina fyra inrikesdestinationer. Det betyder att det i år är möjligt att flyga till Stockholm/Bromma, Umeå, Göteborg och Malmö på juldagen, en dag som tidigare varit utan trafik.

Malmö Aviation har i år satt in extra trafik på juldagen för att möta kravet på snabba och bekväma inrikestransporter under julhelgen. Detta betyder att bolaget nu flyger till samtliga städer i linjenätet under hela denna helg.

"Vi har många resenärer som ska hälsa på släktingar eller vänner under julhelgen de har efterfrågat utökad trafik. Därför fattade vi i år beslutet att även flyga på juldagen, något som visat sig vara klokt om vi ser till det nuvarande bokningsläget", säger Bengt Roswall, vd, Malmö Aviation.

Redan nu är cirka hälften av biljetterna till Umeå bokade och efter Umeå är Malmö just nu det populäraste resmålet.  Resandet före julhelgen sprids ut över flera dagar medan ”återresan” oftast sker på juldagen eller annandagen.

Malmö Aviation flyger också hela nyårshelgen och även då på samtliga linjer.

"Vi är ensamma om att flyga årets alla dagar på de linjer vi trafikerar och hoppas att många väljer att utnyttja våra snabba transporter. Inte minst på Bromma flygplats märks smidigheten att hamna så nära city", avslutar Roswall.

De populäraste avgångarna börjar bli fulla, men det finns fortfarande biljetter kvar till alla avgångar. Samtliga är bokningsbara via Malmö Aviations hemsida: www.malmoaviation.se.

Följ oss:

Malmö Aviation är idag ett av Sveriges ledande inrikesflygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 moderna jetflygplan av typerna RJ100, RJ85 och RJ70 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. I samarbete med Brussel Airline flyger vi till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn. Företaget utför också charterflygningar till över 60 europeiska destinationer. 2010 flög vi 1.300.000 passagerare och omsatte 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 370. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tio gånger.