Malmö Aviation startar ny linje mellan Umeå och Berlin

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 09:15 CET

Malmö Aviation upprepar årets succé med en utrikeslinje från Umeå. Den 18 april startar bolaget en linje mellan Umeå och Berlin.  Linjen kommer att trafikeras fredagar och söndagar fram till 11 maj, med en avgång om dagen i vardera riktning.

Årets succélinje Umeå-Prag följs nästa år upp av Umeå-Berlin. Malmö Aviation, som sedan länge är etablerade i Umeå väljer att istället satsa på en direktlinje till tyska huvudstaden Berlin. Med en avgång om dagen i vardera riktning, två dagar i veckan ska Umeåborna få möjlighet att upptäcka en av Europas mest spännande städer. Likadant har tyskarna möjlighet att resa till Umeå, som dessutom är kulturhuvudstad 2014.

”Succén från i år med en vårlinje utrikes från Umeå gav oss blodad tand och nästa år satsar vi på en linje till Berlin. Staden är en av de mest spännande och prisvärda i Europa. Dessutom ser vi en stor potential i att få tyskar att upptäcka Umeå, som ju är Kulturhuvudstad 2014”, säger Björn Lundberg, kommersiell chef hos Malmö Aviation.

Sträckan Umeå och Berlin kommer att flygas med Malmö Aviations ordinarie flygplan. Flygtiden är cirka 2 timmar och 30 minuter och biljetterna kostar från 999 kronor enkel resa. Biljetter finns redan nu bokningsbara via Malmö Aviations hemsida.

Mer information finns på www.malmoaviation.se

Ytterligare information, kontakta Björn Lundberg, kommersiell chef, Malmö Aviation tel. 070-679 28 17 eller e-post bjorn.lundberg@malmoaviation.se

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 jetflygplan av typerna Avro RJ100 och RJ85 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg, Umeå och Östersund. I tätt samarbete med koncernsystern Sverigeflyg nås ytterligare åtta inrikesdestinationer från Bromma Stockholm Airport. Malmö Aviation har även samarbeten med  Brussels Airlines till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och med Finnair på sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2012 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tolv gånger.