Malmö Aviation tar ostkakan till nya höjder

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2011 10:00 CET

Den 14 november firas ostkakans dag. I år kommer den att firas såväl på marken som i luften. Malmö Aviation har nämligen, dagen till ära valt att tillsammans med tillverkaren Frödinge mejeri, servera ostkakor till sina resenärer.  Därmed noteras också nytt höjdrekord för servering av ostkakor.

När Malmö Aviation serverar 2 500 ostkakor till sina resenärer den 14 november slås ett nytt höjdrekord för ostkakeservering. Tillsammans med tillverkaren Frödinge mejeri vill flygbolaget uppmärksamma en av våra mest traditionsfyllda efterrätter. Ostkakan har anor från 1600-talet. Den är populär i hela landet men förknippas främst med Småland där den fortfarande har stark förankring.

"Vi bjuder alltid på något att äta ombord och jobbar kontinuerligt med att variera vårt utbud. Ostkakans dag är en utmärkt dag att bjuda våra resenärer på något extra”, säger Henrik Löfberg, marknadschef, Malmö Aviation.

Ostkakans dag instiftades av föreningen Ostkakans vänner som verkar för att främja en ökad förtäring av ostkaka med en rad olika arrangemang.

Mer information om ostkakor, recepttips och serveringsförslag finns på: www.frodinge.se.

Mer information om Malmö Aviation se: www.malmoaviation.se

Följ oss:

Malmö Aviation är idag ett av Sveriges ledande inrikesflygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 moderna jetflygplan av typerna RJ100, RJ85 och RJ70 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. I samarbete med Brussel Airline flyger vi till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn. Företaget utför också charterflygningar till över 60 europeiska destinationer. 2010 flög vi 1.300.000 passagerare och omsatte 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 370. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tio gånger.