Malmö Aviation utökar trafiken på Umeå och Göteborg

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2003 09:01 CET

Och all den goda maten blir kvar ombord Allt fler väljer att flyga med Malmö Aviation. Därför sätter bolaget nu in ett extra plan, för att kunna ha fler turer på de mest efterfrågade tiderna. Det blir en extratur i vardera riktningen Bromma - Umeå och extra morgon- och kvällsförbindelser Landvetter - Bromma. - November och december är den period på året då flest människor vill resa med oss. För att ge dem ytterligare alternativ och öka kapaciteten har vi valt att leasa ett plan fram till jul, säger Ulf Axelsson, VD i Malmö Aviation. Trafiken Bromma - Umeå utökas med en eftermiddagstur i vardera riktningen på vardagar. På sträckan Bromma - Göteborg sätts extraturer in morgnar och kvällar på söndagar, måndagar tisdagar och onsdagar. Se den bifogade tidtabellen. - Med de nya turerna blir det ännu lättare för dem att ta sig till och från jobbet eller studierna, säger Ulf Axelsson. - Vad allt fler resenärer har upptäckt är att man sparar både tid och pengar på att välja Malmö Aviation. Vår satsning på Bromma flygplats medför dels kortare restider till och från flygplatsen för de flesta av våra kunder, dels färre förseningar. Vi är ett av Europas punktligaste flygbolag, säger Ulf Axelsson. 98 procent av våra flyg går på tid. Extraturerna kommer att flygas mellan 2 november och 19 december. Planet är en SAAB 2000, som hyrs in från Swedline. Flygplats, flygtid, ombordservice och bonuspoäng kommer att vara samma som när man flyger med Malmö Aviations egna plan. - Det är viktigt att våra resenärer får samma goda Malmö Aviation-service som de är vana vid. Vi kommer därför att ha med en egen servicevärdinna ombord, säger Ulf Axelsson. Naturligtvis fortsätter Malmö Aviation att servera mat och dryck ombord. - Vi vet att de flesta av våra resenärer vill ha den servicen ombord. I stället för att ta bort den, försöker vi genom att arbeta smart och i samarbete med andra ge lite extra på våra flygningar, säger Ulf Axelsson. Nyinsatta avgångar 2 november - 19 december 2003: Göteborg - Bromma 06.15 mån, tis 08.50 mån, tis, ons Bromma - Göteborg 07.30 mån, tis, ons 19.50 sön 21.30 mån Bromma - Umeå 16.30 mån - fre Umeå - Bromma 18.00 mån - fre