Malmö Aviation vann igen!

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2006 10:14 CET

Malmö Aviation blev återigen utsett till 'Bästa inrikes flygbolag' Malmö Aviation har återigen fått utmärkelsen ?Bästa inrikes flygbolag?. Priset delades ut i samband med resebranschens storfest Grand Travel Award, som tidskriften Travel News arrangerar varje år. Vinnarna i ett antal olika kategorier koras baserat på omdömen från Sveriges resebyråanställda. - Vi har ännu en gång fått bekräftelse på att resebyråerna är mycket nöjda med Malmö Aviation, den tidsbesparande produkt vi erbjuder och supporten vi ger till våra samarbetspartners på resebyråerna, säger försäljningschef Håkan Wahlström. Inrikesflyget befinner sig i en extrem konkurrenssituation och Malmö Aviation har gjort en medveten satsning på service ? både till passagerarna och till resebyråerna. - Uppenbarligen har denna satsning lönat sig och vi tackar för att vi fått denna utmärkelse för tredje året i rad, fortsätter en stolt Håkan Wahlström. För ytterligare information kontakta: Håkan Wahlström, försäljningschef Malmö Aviation Tel. 070-606 15 52 Eva Rodenstam, marknadschef Malmö Aviation Tel. 070-562 67 00 Läs mer om Malmö Aviation på www.malmoaviation.se Om Malmö Aviation Malmö Aviation flyger med Bromma/Stockholms cityflygplats som nav, vilket är en viktig del i företagets affärsidé om att spara tid. Med nio moderna jetflygplan trafikerar bolaget direktlinjer till Malmö, Göteborg, Umeå, Nice och Bryssel. 2005 flög man 1.000.000 passagerare och omsatte 1,2 miljarder kronor. Företaget har ca 500 anställda. De senaste fem åren har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Inrikestransportör" (Vinnare av Stora Affärsresepriset 2000-2004) och har fått pris av Sveriges resebyråanställda som Bästa Inrikes flygbolag under flera år.