Malmö Aviation vinnare av Grand Travel Award - igen!

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 21:28 CET

Den 13 februari ägde årets Grand Travel Award gala rum i Stockholm. Galan arrangeras av branschtidningen Travel News och i samband med den delades resebranschens mest prestigefyllda pris, Grand Travel Award ut. Malmö Aviation försvarade i år sin titel från i fjol och kammade hem priset i kategorin, Bästa Inrikestransportör.

”Grand Travel Award är ett pris som vi värdesätter mycket högt. Inte minst för att det är våra resenärer och viktigaste samarbetspartners som röstat. Vårt koncept med Bromma Stockholm Airport som snabbt och smidigt nav kombinerat med att vi alltid bjuder på något att äta eller dricka ombord samt det faktum att vi återigen är Sveriges punktligaste flygbolag är något som våra resenärer och samarbetspartner verkligen uppskattar. Att vi dessutom har flest avgångar mellan Stockholm och Malmö/Göteborg gör att vi skapat en flexibilitet i resandet som är viktig, inte minst för våra frekventa resenärer”, säger Håkan Wahlström, försäljningsdirektör hos Malmö Aviation.

Företagen bedömdes efter tre kriterier: produkt, marknadsföring och support/service. 1 200 resebyråanställda och andra i resebranschen har röstat genom att betygsätta företagen på en poängskala. Rösterna viktades sedan till ett slutbetyg. Högst fokus i viktningen hade kategorin produkt.

”Vi har förutom marknadens bästa produkt lagt stor vikt vid vårt servicekoncept och kundbemötande. Jag är övertygad om att många av dem som röstat även haft det i åtanke, vilket såklart gynnat oss”, avslutar Håkan Wahlström.

Mer information finns på www.malmoaviation.se

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande inrikesflygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 moderna jetflygplan av typerna RJ100 och RJ85 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. I samarbete med Brussel Airlines trafikeras Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och i samarbete med Finnair flygs sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2011 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt elva gånger.