Malmö Aviation vinner Grand Travel Award för tionde gången

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2010 11:14 CET

För tionde gången har Sveriges resebyråer meddelat att de tycker att Malmö Aviation är det bästa inrikes transportbolaget

Vid gårdagens Grand Travel Award, resebranschens egen Oscarsgala, fick Malmö Aviation för tionde gången ta emot den hedrande utmärkelsen som Bästa Inrikes Transportör. Tidningen Travel News arrangerar årligen denna gala där rese- och turistnäringens duktigaste aktörer röstas fram av landets resesäljare.

Det var en mycket stolt Håkan Wahlström, försäljningschef på Malmö Aviation, som gick upp på Grand Hôtels scen för att ta emot priset:

- Det är mycket hedrande att få den här utmärkelsen och att våra kunder uppskattar det vi gör. Jag vill rikta ett extra stort tack till mina duktiga kollegor, som varje dag tar hand om våra passagerare och samarbetspartners på bästa sätt.

Malmö Aviation strävar efter att spara tid för resenärerna och använder sig därför av cityflygplatsen Stockholm Bromma Airport. Via det smidiga inrikesnavet Bromma kan man nå 13 destinationer i Sverige.

Tidsbesparing i kombination med en medveten satsning på service har gett Malmö Aviation många trogna resenärer. Under 2009 lyfte drygt 92 % av Malmö Aviations flygningar i tid.

För ytterligare information kontakta:

Håkan Wahlström, försäljningschef Malmö Aviation                      070-606 1552

Läs mer om Malmö Aviation på www.malmoaviation.se

Om Malmö Aviation
Malmö Aviation är Sveriges näst största flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av nio moderna jetflygplan av typen RJ100 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Stockholm-Bromma Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. Företaget utför också charterflygningar till över 60 europeiska destinationer. 2009 flög man 1.300.000 passagerare och omsatte 1,4 miljarder kronor. Antal anställda är ca 350.
Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001. Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tio gånger.