Malmö Aviation visar musklerna på Umeålinjen

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2004 18:23 CEST

Och vinnare är – alla som flyger mellan Umeå och Stockholm. Från och med den 1 november kan Malmö Aviation utan darr på manschetten hävda status som det enklaste och trevligaste flygalternativet. Dessutom är vi oftast billigast. – Vi har slaktat några av flygbranschens heligaste kor när vi har tagit fram våra nya koncept. Exempelvis har vi tagit bort alla förbokningskrav i alla prisklasser. Det är bara att gå in på vår hemsida, kolla vilka biljetter som finns till vilket pris och boka när som helst fram till avgång, säger Jimmie Bergqvist, kommersiell chef i Malmö Aviation. Oftast billigast Lägsta priset från Umeå till Stockholm blir 396 kronor, enkelresa. Då ingår, som alltid hos Malmö Aviation, mat, dryck, skatter och avgifter. Med den nya prisstrukturen har bolaget umeåmarknadens största utbud av billiga biljetter på sträckan. – Om vi hade bott i det land utan skatter och avgifter, som några av våra konkurrenter tycks befinna sig i, hade vårt lägsta pris varit 185 kronor per väg, säger Jimmie Bergqvist. Det billigaste biljetterna går att köpa på alla flygningar och det enda som skiljer dem från de dyrare biljetter är att de inte är ombokningsbara. I och med detta slopar Malmö Aviation sitt Snålskjutskoncept på Umeå. Biljetten ”Snålis” är istället bokningsbar via Malmö Aviation direkt. Enklast Från 1 november kommer Malmö Aviation att prova världens enklaste internetbokningssystem för resenärer mellan Umeå och Stockholm. Alla tillgängliga avgångstider och pristyper syns samtidigt, det är bara att klicka och boka. Hela processen är klar på några sekunder. Man bokar bara enkelbiljetter, vilket gör det ännu enklare att hitta lägsta pris. – Vi är först i Sverige med att ha en så tydlig och översiktlig bokningsdialog och om allt faller väl ut så kommer vi att införa den nya prisstrukturen på alla destinationer, säger Jimmie Bergqvist. Trevligast Visst vill man kunna äta ombord – om man är hungrig. Bäst vore om man kunde välja; ät i luften eller ta med maten av planet. Nu gör Malmö Aviation det möjligt genom sitt nya ombordkoncept ”Fresh Fastfood”. Det innebär att maten serveras i förseglade förpackningar som lätt går att stoppa ner i handbagaget. Samtidigt utökas servicen, så att det serveras mer variationsrik mat både till frukost, lunch och middag. Ännu trevligare blir det längre fram i vinter, när Malmö Aviation öppnar sin egen lounge på Bromma/Stockholms cityflygplats. Där kan Malmö Aviations mest trogna resenärer koppla av medan de väntar på att få gå ombord. – Vi kommer inte att följa det vanliga business-lounge-mönstret utan kan utlova något helt annorlunda. Det blir mer som ett lekrum för vuxna, säger Jimmie Bergqvist.