– Nu ska Brysselpendlarna få vad de förtjänar!

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2004 09:06 CEST

Nu blir Malmö Aviation det flygbolag som har flest direktförbindelser mellan Sverige och EU:s huvudstad Bryssel. Genom ett samarbete med SN Brussels Airlines kommer det att bli möjligt att flyga med Malmö Aviation i stort sett vart som helst i världen, med Bryssel som nav. Samarbetet innebär också att SN Brussels Airlines flyttar från Arlanda till Bromma/Stockholms cityflygplats från och med den 5 december, 2004. – Nu kan vi erbjuda de tusentals svenskar som pendlar till Bryssel den service de förtjänar, säger Ulf Axelsson, VD i Malmö Aviation. Det finns flera undersökningar som visar vad de frekventa flygresenärerna tycker är viktigast. En bra tidtabell, direktflyg, kort incheckningstid, få förseningar och bra ombordservice är de faktorer som hamnar i topp. – Vi vinner faktiskt på varje punkt. Vi har fler avgångar, bara direktflyg, kortare incheckningstid och en ombordservice som vi har vunnit priser för. Vi är dessutom ett av världens minst försenade flygbolag, säger Ulf Axelsson. Det nya avtalet med SN Brussels Airlines träder i kraft den 1 november. Då upphör också det tidigare samarbetet med Virgin Express. – Genom att välja SN Brussels Airlines kan vi erbjuda fler avgångar. Dessutom har SN Brussels Airlines en servicefilosofi som påminner om vår och flyger samma flygplan. Så jag tror att våra resenärer kommer att känna sig hemma i SN Brussels Airlines kabiner och jag hoppas att deras resenärer ska trivas hos oss. I samband med att SN Brussels Airlines flyttar till Bromma, från och med den 5 december 2004, öppnar också Malmö Aviation sin egen guldkunds-lounge på Bromma. – Äntligen får våra mest frekventa resenärer en lounge där de kan dra sig tillbaka inför resan. Vi tänker inte följa det vanliga business-lounge-mönstret med bruna drycker och rosa tidningar utan detta blir mer ett lekrum för vuxna, säger Ulf Axelsson. Dessutom finns samarbetet med James at your service, som innebär att resenärerna kan få hjälp med allt från skjorttvätt till bilreparationer medan de är ute och reser. Jämförelse mellan Malmö Aviation / SN Brussels Airlines och SAS Viktiga faktorer för resenärerna Malmö Aviation -SN Brussels Airlines SAS Dagliga direktavgångar från Stockholm* 5 05-ap Dagliga direktavgångar från Göteborg* 5 0 Restid med taxi från Stockholm Central till flygplatsen** Cirka 15 min Cirka 44 min Restid med Flygbussarna från Cityterminalen*** 20 min 50 min Kostnad för taxi från Cityterminalen**** Cirka 180 kr 450 kronor Incheckningstid* 15 min 30 min Hjälp med markservice* Ja Nej * Källa: Flygbolagen. Tidtabellerna gäller från 1 november. ** Källa: Maporama.com. Restiderna beräknade utifrån snabbaste resväg med normal trafik. *** Källa: Flygbussarna **** Källa: Taxi Stockholm. Kostnaden beräknad utifrån normal trafik. – För de drygt femhundra kronor man sparar på taxiresan kan man låta James tvätta veckans skjortor, kemtvätta kostymerna och köpa en bukett blommor att ta med hem till familjen. Ett enkelt sätt att få tid över till viktiga saker som att umgås med familjen, säger Ulf Axelsson. För ytterligare information kontakta: Ulf Axelsson, VD, Malmö Aviation, tel 070-606 29 85 Jimmie Bergqvist, Kommersiell chef, Malmö Aviation, tel 070-606 29 40 Lotta Gröhn, Informationschef, Malmö Aviation, tel 070-606 28 02 Geert Sciot, VP Communication, SN Brussels Airlines, tel +32 (0)477 77 49 11 Cédric Leurquin, Manager External Communication, SN Brussels Airlines, tel +32 (0)475 42 55 07