Nu startar biljettförsäljningen till Sverigeflygs nya året runt-linje Visby - Göteborg

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 13:00 CET

Gotlandsflyg som ingår i Sverigeflyggruppen startar idag biljettförsäljningen till året runt-linjen mellan Visby och Göteborg. Förbindelserna mellan Gotland och Västsverige har inte varit de bästa men nu finns möjlighet att resa mellan öst och väst på en knapp timme.
- Vi har trafikerat Visby-Göteborg under sommarhalvåret och det har varit en succé med mycket god beläggning, därför startar vi nu en året runt-linje, säger Gotlandsflygs chef Ola Mattsson.

Lagom till sportlovet första veckan i februari 2010 lyfter de första flygen mot Göteborg City Airport. Flygplatsen ligger 15 km från centrum och med flygbussarna tar det 25 minuter att ta sig till och från Göteborg city.

- Göteborg City Airport trafikeras även av Ryanair och Wizzair vilket vi tror kan locka en hel del resenärer som ska vidare, säger Ola Mattsson.

Till en början planeras tre turer per vecka: Tisdag morgon, fredag förmiddag och söndag kväll. Biljettpriset blir från 408 kronor per sträcka inklusive alla avgifter. Sträckan kommer att trafikeras av en Saab 340 med 33 säten.

För mer information kontakta:
Ola Mattson
Chef Gotlandsflyg
E-post: ola@gotlandsflyg.se

Michael Juniwik
VD Sverigeflyg
E-post: michael@sverigeflyg.se

Sverigeflyg är samlingsnamnet för Sveriges snabbast växande flygbolag. Syftet är att med effektiv flygdrift skapa lägre priser på flyg till och från Stockholm. Utifrån Bromma trafikerar Sverigeflyg sju permanenta inrikeslinjer och ett antal utrikeslinjer på säsongsbasis från de lokala orterna. Bolaget består av Blekingeflyg, Flysmåland, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Sundsvallsflyg och Östersundsflyg. Sedan starten 2001 har Sverigeflyg sänkt priserna på svenskt inrikesflyg samtidigt som resenärerna fått ett effektivare och miljövänligare inrikesflyg.