Nytt rekord år för Kullaflyg

Ängelholm 10 01 11

Pressinformation

Nytt rekord år för Kullaflyg

2009 blev ett bra år för Kullaflyg. Antalet passagerare ökade med 5 % vilket får anses som väldigt bra när inrikestrafiken totalt sett tappade 11%. Ängelholm-Helsingborg Airport minskade med endast 7 %.

Kullaflyg har under året trafikerat Stockholm-Bromma och Visby året runt samt Mora under vintersäsongen från Ängelholm- Helsingborg Airport.

Vi har haft en fortsatt stabil positiv utveckling under hela året. Nytt flygplan, ATR-72-500 med mindre miljöpåverkan och fler stolar samt att Helsingborgsregionen  inte har drabbats lika hårt som övriga Sverige av finanskrisen är några av förklaringarna säger Christer Paulsson, Chef för Kullaflyg.

2009 har varit ett händelserikt år för Kullaflyg.

Vi har efter ett och ett halvt års intensivt miljöarbete blivit miljöcertifierade enligt ISO-14001.

Vi har inlett ett samarbete  med Malmö Aviation vilket innebär att det nu blivit enklare att boka genomgångsbiljetter via Bromma. Förbättringar främst för dom som skall flyga mellan Ängelholm-Helsingborg och Sundsvall, Umeå eller Östersund. Ännu så länge endast möjligt att boka via en resebyrå.

Vi ligger kvar i topp när det gäller kundnöjdhet enligt SKI, Svenskt Kvalitetsindex. I decemberapporten låg Malmö Aviation kvar som etta tätt följd av Kullaflyg tillsammans med sina syster bolag inom Sverigeflyggruppen.

Vi har lanserat kortcharter till Berlin med start i April, flyg, transfer och hotell, allt i ett. Ett försök som innebär att konceptet kommer att utvecklas med fler destinationer om det slår väl ut, sammanfattar Christer Paulsson.