Premiär för populärt direktflyg mellan Umeå och Visby

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 09:00 CEST

Den 30 juni avgår första flygningen på Malmö Aviations linje mellan Umeå och Visby. Linjen, som flygs t.om. 11 augusti är bolagets andra säsongslinje i Umeå. Sett till antalet förbokade biljetter så är den redan en succé.

Den 30 juni sker första flygningen på sommarlinjen mellan Umeå och Visby. Linjen flygs med två tur- och returavgångar i veckan. Responsen från marknaden har varit mycket bra och mer än hälften av biljetterna är sålda redan innan flygstart.

”Det fina bokningsläget visar att det fanns ett behov av snabba och smidiga transporter mellan Visby och Umeå. Med vår direktlinje har vi kunnat täcka detta behov och dessutom har kunderna upptäckt att det inte enbart är tidsbesparande utan även prisvärt att flyga mellan Västerbotten och Gotland i sommar”, säger Björn Lundberg, kommersiell chef hos Malmö Aviation.

Trots det fina bokningsläget finns det fortfarande möjlighet att boka billiga biljetter. De bokas på Malmö Aviations hemsida och kan även kombineras med biljetter på linjen Umeå-Bromma-Visby, för full flexibilitet.

Flygtiden på sträckan är 1h och 40 minuter och linjen är ett samarbete med Malmö Aviations koncernsysterbolag Gotlandsflyg.

Mer information och bokning finns på www.malmoaviation.se

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 jetflygplan av typerna Avro RJ100 och RJ85 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. I tätt samarbete med koncernsystern Sverigeflyg nås ytterligare åtta inrikesdestinationer från Bromma Stockholm Airport. Malmö Aviation har även samarbeten med  Brussel Airlines till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och i med Finnair på sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2012 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tolv gånger.