Rekord för BRA i Åre/Östersund

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2017 08:00 CET

2016 blev ett rekordår för BRA i Åre/Östersund. Antalet passagerare ökade med över 12 000 under året och totalt flög cirka 115 000 personer mellan Bromma och Åre/Östersund under 2016.

BRA:s linje mellan Bromma och Åre/Östersund har gjort ett rekordår 2016. Aldrig tidigare har så många flugit mellan Bromma och Åre/Östersund och ökningen jämfört med året tidigare är över 12 000 passagerare

– Vi är väldigt glada över att så många valt att resa med oss under året och att våra satsningar varit lyckade. Det är glädjande att fler upptäcker Bromma flygplats fördelar som en snabb och smidig flygplats och dess närhet till Stockholm City, säger Sakarias Ronquist, ny regionchef för BRA i Åre/Östersund.

BRA flyger även säsongslinjer från Malmö och Göteborg. Även här har trafiken ökat kraftigt jämfört med samma period föregående år. Direktlinjerna flygs i år t.o.m. 30 april.

– Under 2017 kommer vi fortsätta våra satsningar i Åre/Östersund. Vi kommer börja flyga med större, miljövänligare flygplan och tillföra marknaden ca 35 000 stolar under året, samt att vi till sommaren introducerar direktflyg mellan Åre/Östersund-Visby, avslutar Ronquist.

I Åre/Östersund kommer de nuvarande Saab 2000 att fasas ut och ersättas av större och miljövänligare flygplan av märket ATR.

För mer information se: www.flygbra.se

BRA står för Braathens Regional Airlines, men det är också ett löfte om hur bolaget vill uppfattas av kunderna. BRA flyger till Stockholm Bromma, Umeå, Östersund, Sundsvall, Visby, Trollhättan, Göteborg, Växjö, Kalmar, Ronneby, Halmstad, Ängelholm och Malmö. Under 2015 slog Malmö Aviation och Sverigeflyg gemensamt passagerarrekord med drygt 2,2 miljoner resenärer. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA har 1100 medarbetare fördelat på 13 orter i Sverige. BRA ägs av Braganza som är Per G Braathens svenska investmentbolag.