Rekord för BRA i Halmstad

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2017 15:45 CET

Flygbolaget BRA har ökat antalet passagerare med över 8 000 under 2016. Därmed slås alla tiders rekord för linjen Halmstad- Bromma

– Vi är glada att så många kunder reser med oss. Att vi lyssnar på kundernas behov och anpassar tidtabellen efter när de vill resa är en av anledningarna. En annan är såklart det faktum att vi flyger till Bromma flygplats vars storlek innebär en stor tidsbesparing, inte minst för den som ska vidare ut i landet, säger Torbjörn Gregorioff, regionchef Halmstad hos BRA.

Den 21 januari startar BRA dessutom med lördagsflygningar från Halmstad. Det är något som efterfrågats av den ökande kundskaran och som alltså nu blir verklighet. Lördagsflygningarna flygs med en tur i varje riktning.

- Vi hoppas att ännu fler ska upptäcka smidigheten att flyga till och från Bromma flygplats och är glada att kunna erbjuda en lördagsavgång som efterfrågats av kunderna. Dessutom kommer vi totalt att ha 12 500 fler stolar på marknaden i år jämfört med i fjol avslutar Gregorioff.

BRA står för Braathens Regional Airlines, men det är också ett löfte om hur bolaget vill uppfattas av kunderna. BRA flyger till Stockholm Bromma, Umeå, Östersund, Sundsvall, Visby, Trollhättan, Göteborg, Växjö, Kalmar, Ronneby, Halmstad, Ängelholm och Malmö. Under 2015 slog Malmö Aviation och Sverigeflyg gemensamt passagerarrekord med drygt 2,2 miljoner resenärer. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA har 1100 medarbetare fördelat på 13 orter i Sverige. BRA ägs av Braganza som är Per G Braathens svenska investmentbolag.