Rekord för BRA i Kalmar

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2017 09:30 CET

Aldrig tidigare har så många flugit mellan Kalmar och Stockholm/Bromma som 2016. Trafiken för BRA som trafikerar sträckan ökade med över 10 000 kunder jämfört med 2015. Totalt flög cirka 80 000 kunder mellan Kalmar och Bromma 2016.

– Vi har haft ett jättebra år i Kalmar och är fantastiskt glada att vi lyckats öka trafiken med över 10 000 personer. Nu fortsätter vi att satsa på att regionens utveckling och sätter in nya flygplan på sträckan under året. Därmed kommer vi att kunna erbjuda hela 26 000 fler stolar till försäljning i år jämfört med i fjol, vilket vi hoppas ska motsvara kundernas efterfrågan, säger Torbjörn Gregorioff, ny regionchef för BRA i Kalmar.

Under 2017 kommer BRA att sätta i fabriksnya ATR 72-600 på sträckan mellan Kalmar och Bromma. De nya flygplanen är bränslesnålare och miljövänligare än de flygplan som tidigare trafikerade sträckan. Dessutom innebär de nya flygplanen att kapaciteten höjs. På så sätt hoppas BRA kunna möta efterfrågan från kunderna.

Vid årsskiftet tog tidigare regionchefen Anna Soltorp steget och blev hållbarhetschef hos BRA. Torbjörn Gregorioff, som tidigare även är regionchef för Ängelholm och Halmstad tog över som regionchef även i Kalmar. Därmed behåller BRA sitt regionala fokus i Kalmar.

För mer information se: www.flygbra.se eller kontakta regionchef Torbjörn Gregorioff, telefon: 0733-56 18 18 eller epost: torbjörn.gregorioff@flygbra.se.

BRA står för Braathens Regional Airlines, men det är också ett löfte om hur bolaget vill uppfattas av kunderna. BRA flyger till Stockholm Bromma, Umeå, Östersund, Sundsvall, Visby, Trollhättan, Göteborg, Växjö, Kalmar, Ronneby, Halmstad, Ängelholm och Malmö. Under 2015 slog Malmö Aviation och Sverigeflyg gemensamt passagerarrekord med drygt 2,2 miljoner resenärer. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA har 1100 medarbetare fördelat på 13 orter i Sverige. BRA ägs av Braganza som är Per G Braathens svenska investmentbolag.