Rekordår för BRA i Sundsvall

Pressmeddelande   •   Jan 30, 2017 09:00 CET

Flygbolaget BRA ökar antalet passagerare med nästan 6 000 i Sundsvall jämfört med 2015. Därmed slås alla tiders passagerarrekord för BRA i Sundsvall.

Flygbolaget BRA har haft ett rekordår i Sundsvall. I alla fall vad gäller antalet passagerare som ökade med nästan 6 000 personer jämfört med 2015. Därmed slås också alla tiders passagerarekord på linjen. Totalt flög nästan 75 000 passagerare mellan Sundsvall och Bromma under 2016.

Anledningen till ökningen är förutom en kundanpassad tidtabell även den kapacitetsökning som gjorts genom att nya flygplan satts in på sträckan. Det innebär att fler stolar funnits till försäljning under attraktiva tider, något som uppskattats av kunderna

– Det är mycket glädjande att se såhär fina siffror som också visar att våra satsningar i Sundsvall varit rätt. Vi har fortsatt att vara regionens egna flygbolag och dessutom lyssnat på våra kunder. Samtidigt har vi under 2016 investerat i större flygplan med 22 fler stolar som vi bland annat kunnat erbjuda under attraktiva tider, vilket gett resultat, säger Daniel Nidsjö, ny regionchef Sundsvall hos BRA.

Den 19 januari justerade BRA tidtabellen på linjen, efter önskemål från kunderna. Några avgångar tidigarelades därmed för att möta efterfrågan.

För mer information: Se www.flygbra.se eller kontakta Daniel Nidsjö, ny regionchef Sundsvall hos BRA på daniel.nidsjo@flygbra.se eller telefon: 0708-15 28 63.

BRA står för Braathens Regional Airlines, men det är också ett löfte om hur bolaget vill uppfattas av kunderna. BRA flyger till Stockholm Bromma, Umeå, Östersund, Sundsvall, Visby, Trollhättan, Göteborg, Växjö, Kalmar, Ronneby, Halmstad, Ängelholm och Malmö. Under 2015 slog Malmö Aviation och Sverigeflyg gemensamt passagerarrekord med drygt 2,2 miljoner resenärer. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA har 1100 medarbetare fördelat på 13 orter i Sverige. BRA ägs av Braganza som är Per G Braathens svenska investmentbolag.