Rekordmånga reste med BRA till och från Ängelholm under 2016

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2017 15:40 CET

Under 2016 har 1 500 fler kunder flugit till och från Ängelholm än året före. Nya, större flygplan, välanpassad och bra tidtabell samt snabbheten och smidigheten i att flyga till Bromma är några av anledningarna till ökningen.

BRA i Ängelholm har under 2016 välkomnat fler passagerare än tidigare. Över 1 500 fler flög med BRA till och från Ängelholm under 2016 jämfört med året innan. Mer kapacitet (fler stolar), bra tidtabell och fördelen att flyga till och från Bromma är några av anledningarna till ökningen.

–Vi är väldigt glada att så många valt att resa med oss under 2016. Vi har själva gjort en resa när vi i februari blev ett nytt varumärke som knyter ihop hela Sverige. Samtidigt har vi lyckats behålla vår lokala närvaro genom att lyssna på kundernas behov och därmed fortsatt vara regionens egna flygbolag, säger Torbjörn Gregorioff, regionchef Ängelholm hos BRA.

Under 2017 fortsätter satsningen i Ängelholm och BRA kommer under året att totalt erbjuda 4 700 fler stolar på marknaden än 2016. Därmed kan ännu fler flyga till och från Ängelholm under 2017.

Mer information, se: www.flygbra.se

BRA står för Braathens Regional Airlines, men det är också ett löfte om hur bolaget vill uppfattas av kunderna. BRA flyger till Stockholm Bromma, Umeå, Östersund, Sundsvall, Visby, Trollhättan, Göteborg, Växjö, Kalmar, Ronneby, Halmstad, Ängelholm och Malmö. Under 2015 slog Malmö Aviation och Sverigeflyg gemensamt passagerarrekord med drygt 2,2 miljoner resenärer. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA har 1100 medarbetare fördelat på 13 orter i Sverige. BRA ägs av Braganza som är Per G Braathens svenska investmentbolag.