Rekordmånga reste med BRA till och från Ronneby 2016

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2017 13:00 CET

BRA:s linje mellan Ronneby och Bromma gör et rekordår. Under 2016 reste över 10 000 fler kunder mellan Bromma och Ronneby än 2015.

Under 2016 reste över 10 000 fler kunder med BRA mellan Ronneby och Bromma. Aldrig tidigare har så många rest på sträckan. En kundanpassad tidtabell, ett utbrett linjenät som knyter ihop Sverige och Bromma Flygplats, vars storlek och smidighet är perfekt för dem som reser, är några av anledningarna till ökningen.

– Vi är jätteglada att så många upptäckt fördelarna med att flyga med oss. Under 2017 kommer vi fortsätta satsningen i regionen och knyta ihop Ronneby ännu mer med övriga Sverige. Dessutom ökar vi kapaciteten för att möta den stigande efterfrågan, säger Pernilla Lyberg, ny regionchef för BRA i Ronneby.

Tack vare den stora efterfrågan ökar BRA kapaciteten under 2017 och erbjuder totalt 13 000 fler stolar på marknaden än 2016. BRA har även tecknat avtal med Trossö buss om flygbusstrafik, vilket förenklar för de kunder som ska ta sig till och från flygplatsen.

Läs mer på www.flygbra.se

BRA står för Braathens Regional Airlines, men det är också ett löfte om hur bolaget vill uppfattas av kunderna. BRA flyger till Stockholm Bromma, Umeå, Östersund, Sundsvall, Visby, Trollhättan, Göteborg, Växjö, Kalmar, Ronneby, Halmstad, Ängelholm och Malmö. Under 2015 slog Malmö Aviation och Sverigeflyg gemensamt passagerarrekord med drygt 2,2 miljoner resenärer. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA har 1100 medarbetare fördelat på 13 orter i Sverige. BRA ägs av Braganza som är Per G Braathens svenska investmentbolag.