Rock på väggarna i Blekingeflygs gate

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2014 09:48 CEST

Ramones på Ron i Ronneby, slutet av 70-talet.

Under vecka 23,och enbart under denna vecka, kommer det att visas unika foton från rockscener runt om i Blekinge. Det är Mästerfotograf Ben G.T Nyberg som ställer ut materialet som passande nog visas under samma vecka som länet har rockfeber, främst genom Sweden Rock Festivalen i Norje. BenG.T väljer att visa analogt material under tidseran sent 70- tal till början av 90-talet. Bland artisterna som visas kan nämnas Kal P Dal, Ulf Lundell, Ramones, Johnny Thunders och Simple Minds.

"Fotografierna är fantastiska och det är sådana man gärna dröjer sig kvar vid. Ben G.T s unika känsla och öga att fånga artisterna när de har uppträtt i Blekinge genom åren är en liten kulturskatt. Jag hoppas att så många som möjligt får chans att uppleva dom",  säger Jens Harrysson, chef på Blekingeflyg.

Fotgrafierna kommer att finnas till försäljning efter utställningens slut.

Om Ben G.T Nyberg

Ben har varit verksam reklamfotograf sedan 1984. Han har genom åren haft massvis
med uppdrag från både internationella och nationella företag. Redan 1995 blev Ben Mästarfotograf, som landets första. Han är även auktoriserad leverantör av digital bildleverans av Sveriges Fotografers Förbund. Enligt många har han en av Sveriges bästa dagsljus- studio i Elleholm strax utanför Mörrum.