Skicrosslandslaget lyfter med Malmö Aviation

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 08:00 CEST

Först längdlandslaget och nu skicross. Malmö Aviation har skrivit avtal med ytterligare ett skidlandslag.

Flygbolaget Malmö Aviation fortsätter satsningen på att bli Sveriges skidflyg. Sedan tidigare är bolaget officiell partner till svenska längdlandslaget. Från och med nu är Malmö Aviation också officiell transportör till svenska skicrosslandslaget.

Avtalet innebär bland annat att skicrosslandslaget kan flygga snabbt, smidigt och enkelt i Malmö Aviation och Sverigeflygs gemensamma linjenät.

–   Vi är glada att även skicrosslandslaget ser fördelarna att flyga med oss. Att vi står för snabbhet och enkelhet är något som vi vet att de uppskattar och som också innebär rejäla tidsbesparingar för resenärerna.  Tillsammans optimerar vi resandet för att nå ytterligare framgångar, säger Håkan Wahlström, försäljningschef hos Malmö Aviation.

Malmö Aviation ökar den 6 oktober antalet avgångar på linjen Stockholm/Bromma-Åre/Östersund. Det blir då möjligt att flyga upp till sju gånger per dag på sträckan. Även trafiken til och från Umeå utökas.

-   Det känns jättebra att inleda ett samarbete med ett starkt varumärke som Malmö Aviation. Vi delar många värderingar och vår position som utmanare och kreativa entreprenörer i våra respektive branscher stärker tydligt vår samhörighet. Tack vare vårt samarbete med Malmö Aviation förbättrar vi ytterligare våra möjligheter att tillgängliggöra och utveckla svensk utförsåkning för att nå vår vision Bäst i världen - alla på snö.  Vi välkomnar Malmö Aviation in i vår gemenskap som präglas av lusten att utmana, utveckla och inspirera vår omgivning och ser fram emot ytterligare en framgångsrik vinter säger sportchef Tommy Eliasson Winter.

För mer information, kontakta Håkan Wahlström, försäljningschef hos Malmö Aviation, telefon: 070-606 15 52 eller e-post hakan.wahlstrom@malmoaviation.se

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 jetflygplan av typerna Avro RJ100 och RJ85 samt ett turbopropflygplan av typen Saab 2000. Bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg, Umeå och Östersund. I tätt samarbete med koncernsystern Sverigeflyg nås ytterligare åtta inrikesdestinationer från Bromma Stockholm Airport. Malmö Aviation har även samarbeten med  Brussels Airlines till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och med Finnair på sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2013 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tolv gånger.