Skidresor med Gotlandsflyg till Slovakien i februari

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2012 18:47 CEST

Gotlandsflyg tillsammans med sitt systerbolag Blekingeflyg arrangerar skidresor med fem avgångar till skidresorten Jasná i Slovakien under februari. Jasná erbjuder 36 km utförsåkning via 29 skidliftar. Det är all inclusiveresor från 3 till 7 dagar.

Gotlandsflyg tillsammans med sitt systerbolag Blekingeflyg arrangerar skidresor med fem avgångar till skidresorten Jasná i Slovakien under februari. Jasná  är den största semesterorten i Slovakien med excellenta förutsättningar för skidåkning och snowboard. Sammanlagt finns mer än 36 km utförsåkning med varierande svårighet, vilket erbjuder skidåkning både för barnfamiljen och den avancerade skidåkaren.

–       Vi flyger sedan två år tillbaka med framgång gotlänningar ut i Europa på charter och tyckte att det nu också var dags att prova erbjuda skidresor. Vintersäsongen passar också bra med tanke på att det finns mer luft i turlistorna än längre fram på våren, säger Ola Mattsson,  chef på Gotlandsflyg.

Till Jasná kan man åka en 7-dagars resa 9 februari och två 4-dagars resor 16 & 23 februari samt två 3-dagars resor 20 & 27 februari. Samarbetet med Blekingeflyg innebär att gotlänningarna delar flygplan och cabin och mellanlandar i Ronneby innan  resan går vidare till Slovakien.

-        Det här är en All inclusiveresa där allt ingår; flyg, transfer, hotell med helpension (utom på ett hotel), skidhyra och liftkort.  Och till ett pris som man bara kan drömma om i den svenska fjällvärlden, avslutar Ola Mattsson.

Information om Jasna

Skidorten Jasná är beläget på den norra och södra sidan av Chopok. De båda orterna, Chopok norra och Chopok södra, är sedan år 2007 sammanlänkade med liftar, och de kommer även att vara anslutna med varandra med 2 moderna linbanor från vintersäsongen 2012/2013. Bergskedja: Nationalparken Lägre Tatras, norra och södra delarna av Chopok. Höjd: 900-2024 ö h. Med hjälp av de moderna konstsnökanonerna finns det snögaranti i minst 5 månader. Säsongen varar vanligtvis från början av december till slutet av april. Kvällsskidåkning erbjuds på 2 backar. Det finns totalt 29 skidliftar med transportkapacitet på 24 535 personer per timme. Det erbjuds många attraktiva aktiviteter under hela säsongen på skidorten. En modern snowpark designad för nybörjare och erfarna åkare samt för free style. Det finns goda förutsättningar för alpinskidåkning, off pist och längdskidåkning. Det finns också möjlighet till skridskoåkning och att spela hockey på en ny isbana. Det är populärt att även åka på Skifox, Snowscoot, Snowbike och Night Sledging.

För mer information kontakta:

Ola Mattsson, chef Gotlandsflyg

e-post: ola@gotlandsflyg.se

Gotlandsflyg: Besöksadress: Visby flygplats, 621 45 VISBY

Gotlandsflyg AB startade 2001 för att pressa priserna på den gotländska flygmarknaden. Idag transporterar vi över 280.000 resenärer varje år, året runt till Stockholm/Bromma samt Arlanda, Göteborg och Ängelholm/Helsingborg samt till fem sommardestinationer. 2006, 2008, 2010 och 2011 var Gotlandsflyg det flygbolag i svenskt inrikesflyg med mest nöjda kunder enl Svenskt Kvalitetsindex. Genom att endast flyga turbopropellerplan minskar vi vår miljöpåverkan. Vi sorterar allt avfall ombord och alla resor är klimatkompenserade genom EU:s utsläppsrättshandel. Sedan december 2009 är vi också ISO 14001-miljöcertifierade. Sedan 2010 driver vi också chartertrafik direkt från Gotland.