Skogströms i Öhr lyfter Småländska smaker med flygbolaget BRA

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2016 09:30 CET

När Flysmåland och Malmö Aviation i februari bildar det nya bolaget BRA väljer man att utöka satsningen på maten ombord. Systrarna Skogströms Lantcafé i Öhr fortsätter att leverera småländska smaker i luften, men nu i ännu större omfattning än tidigare.

Med närproducerad mat och ambitionen att bjuda alla kunder på ”Sveriges bästa flygplansfrukost” tar flygbolaget BRA taktpinnen när det gäller flygplansmat. Genom att fortsätta satsningen på lokala leverantörer kommer kunderna bjudas på en smakresa i luften. I Växjö är det Systrarna Skogströms Lantcafé i Öhr som bjuder på småländska smaker i luften hos BRA.

- Vi på Systrarna Skogströms Lantcafét i Öhr tycker att det känns fantastiskt roligt, att ha fått förtroendet att fortsätta förnya cateringsortimentet ombord när Flysmåland blir BRA. Fokus kommer även i fortsättningen att ligga på egentillverkade goda grejer. Svenska köttprodukter och Kravcertifierade råvaror gör oss lite extra glada! Det kommer att läggas ett större fokus på de vegetariska alternativen ombord och även fortsättningsvis kan du som önskar specialkost förboka detta. Vår ambition är att ge alla flygresenärer en riktigt god småländsk smakupplevelse, säger Caroline Skogström som äger och driver Lantcafét i Öhr.

– Vi har slagit oss samman med bra lokala leverantörer och vår avsikt är att servera Nordens bästa frukost på våra flygplan, säger Anna Soltorp regionchef för Blekingeflyg, Flysmåland och Kalmarflyg

Alla morgonpigga kunder hos BRA bjuds på frukost fram till kl 9. Den serveras i en specialframtagen låda som är helt nedbrytbar och kommer från spårbar skog. I det övriga sortimentet kommer det också att finnas produkter från varje stad i BRA:s linjenät med bland annat Dagens Rätt och smörgåsar i olika storlekar, snacks och fika. Fairtrademärkt kaffe och te bjuds på varje flygning.