Snabbaste vägen till Budapest och Prag

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2004 11:00 CEST

I vår blir det, för första gången sedan 60-talet, möjligt att flyga direkt från Bromma/Stockholms cityflygplats till Prag och Budapest. Det är Malmö Aviation som startar trafik med sitt lågpriskoncept Snålskjutsen. En enkel resa till Prag kommer få ett totalpris från 617 kronor, inklusive skatter och avgifter. Till Budapest flyger man från 689 kronor. – Prag och Budapest är två av Europas absolut vackraste huvudstäder och de har potential att bli resmål i klass med Rom och Aten. Här finns kultur, shopping, god mat och bra hotell, till priser som är skonsamma mot plånboken, säger Christian Gordin, produktansvarig för Snålskjutsen. Prag och Budapest blir vår- och höstresmål för Snålskjutsens kunder. Det går att resa 31 mars – 29 maj samt 15 september – 27 oktober 2005. Biljetterna börjar säljas den 18 oktober 2004. Flyg- och resebranschen räknar med att flygandet till östra Europa kommer att öka enormt de närmaste åren. Det kommer att handla om såväl nöjesresor som affärsresor och resandeströmmarna kommer att gå i bägge riktningarna. – Samtidigt som stora delar av flygbranschen lider av överetablering tror vi att det finns plats för fler aktörer på destinationer i Östra Europa. Och då vill vi ju gärna vara med från start. Första avgång blir den 31 mars och planen kommer att gå två dagar i veckan, torsdagar och söndagar. Biljetterna finnas att köpa på www.snalskjutsen.com från och med den 18 oktober. För ytterligare information kontakta: Lotta Gröhn, informationschef, Malmö Aviation 070-660 28 02 Christian Gordin, produktansvarig Snålskjutsen 070-622 29 20