Solcharter från Ängelholm Helsingborg -Kullaflyg blir charterarrangör

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2010 12:26 CET

Ängelholm 10 02 19

Pressmeddelande

Kullaflyg ger sig nu in i konkurrensen om charterresorna från Ängelholm-Helsingborg Airport.   Denna satsning är Kullaflygs största sedan starten 2003. Startskottet för försäljning av resor inför vintern 2011 sker den 20 februari och premiärturen går till Lanzarote den 27 Januari 2011.

-   Efterfrågan att flyga på charterresa från den lokala flygplatsen ökar  i hela Sverige. Vi har tidigare lanserat Berlin, nu utökar vi med solresor till Lanzarote i Spanien. Enkelhet och närhet är argumenten till att välja att flyga från Ängelholm Helsingborg Airport istället för dom större flygplatserna i regionen. Vi erbjuder ett prisvärt alternativ som vi tror skall attrahera målgruppen i vår region säger Christer Paulsson, Chef för Kullaflyg.

Syftet med satsningen är att erbjuda direktcharter hemifrån, inte bortifrån, vilket är efterlängtat hos många.

-   Vi vill fortsätta att utveckla Helsingborgsregionen, vår flygplats och  vara det lokala alternativet.  Kullaflyg har under sina snart sju år förutom sin kärnverksamhet att flyga till och från Stockholm startat direktflyg till Visby och Sälen- Mora med stor framgång och tar nu steget att erbjuda charter till solen. Flyg, transfer och hotell, packat och klart, enkelt och smidigt fortsätter Christer.

-   Det är fantastiskt roligt att Kullaflyg nu fortsätter sin satsning med solcharter. För flygplatsen är det mycket välkommet. Kullaflyg är ett starkt varumärke i Helsingborgsregionen säger Rose-Marie Östberg, Flygplatshef,  Ängelholm-Helsingborg Airport.

-Om allt går som det skall lanserar vi ytterligare resmål med avresa                sommaren 2011, avslutar Christer Paulsson.

Lanzarote är en av Kanarieöarna: Spännande lavalandskap utmärker denna vulkanö i Atlanten, liksom de härliga, långa sandstränderna. Det finns även en rad sevärdheter, spännande arkitektur, bra shopping och nattliv. Resmålet är de två etablerade turistorterna  Puerto del Carmen och Playa Blanca.  Avresedag är torsdagar. Vi flyger från den 27 januari till den 17 februari. Det finns två hotell att välja mellan, ett tvåstjärnigt och ett fyrstjärnigt.

Längre resor kräver större plan: Lanzarote trafikeras i samarbete med Air Europa av en Boeing 737/800 som tar 186 passagerare.

Kullaflyg är anslutet till resegarantilagen via kammarkollegiet, vilket innebär att bolaget omfattas av erforderliga resegarantier.

För mer information kontakta:

Christer Paulsson, Chef, Kullaflyg 0709-41 44 90

Rose-Marie Östberg, Flygplatschef, Ängelholm-Helsingborg Airport, 0708-206190