Staten och Försvarsmakten förlänger med Malmö Aviation

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2013 09:00 CEST

Malmö Aviation har fått fortsatt förtroende att flyga Statliga myndigheter och verk, myndigheter under regeringen, närstående myndigheter och förvaltningar samt Försvarsmakten och Försvarets materialverk.

Det nya avtalet med statliga myndigheter och verk träder i kraft den 1 december 2013 och är på ett år med option på 36 månaders förlängning.

Avtalet med Försvarsmakten träder i kraft 1 oktober 2013 och gäller t.om. 31 oktober 2014.

Avtalen gäller för inrikes flygresor på destinationerna Stockholm, Malmö, Göteborg, Umeå och Östersund.

”Vi är väldigt tacksamma att återigen få förtroende att flyga såväl staten som Försvarsmakten. Det är dessutom extra kul att vår nya destination Östersund är inkluderad i avtalen. Förutom den tidsbesparande fördelen med att flyga till och från Bromma så är det faktum att vi är Sveriges punktligaste flygbolag en viktig fördel för såväl Staten som Försvarsmakten”, säger Håkan Wahlström, försäljningschef hos Malmö Aviation.

Avtalen innefattar även resande i systerbolaget Sverigeflygs linjenät, vilket innebär att bolagen tillsammans kan erbjuda hela 13 destinationer med Bromma Stockholm Airport som nav. Genom synkroniserade tidtabeller och tack vare Bromma flygplats storlek har tiden för dem som byter flygplan för att nå sin slutdestination minimerats. Anslutningstiden i högtrafik är så kort som ner till 15 minuter.

Då upphandlingsbeskedet nu kommit från kammarkollegiet som genomfört statens respektive försvarsmaktens upphandlingar, kommer avtalen att kunna signeras av bägge parter efter den lagstadgade överprövningstiden på 10 dagar.

För mer information: kontakta Håkan Wahlström, V.P Sales, Malmö Aviation, tel 070- 606 15 62, e-post hakan.wahlstrom@malmoaviation.se

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 jetflygplan av typerna Avro RJ100 och RJ85 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. I tätt samarbete med koncernsystern Sverigeflyg nås ytterligare åtta inrikesdestinationer från Bromma Stockholm Airport. Malmö Aviation har även samarbeten med  Brussel Airlines till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och i med Finnair på sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2012 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tolv gånger.