Stockholmspolitiker vill stänga Bromma Flygplats

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 11:22 CEST

Stockholmspolitiker  vill stänga Bromma.

Flysmaland flyger mellan Växjö Airport och Stockholms Cityflygplats- Bromma och har gjort så i dryga 3 år. Våra kunder uppskattar att snabbt och smidigt ta sig till Stockholm den vägen utan onödiga omvägar. Jag ser till min bestörtning att en politiker i Stockholm vill upphäva beslutet att Bromma skall fortsätta att drivas och utvecklas fram till minst 2036. Flysmaland står på kundernas sida när det gäller Brommas framtid och kommer att fortsätta att vara aktiv i den frågan oavsett vem eller vilka det är som tycker motsatsen. Bromma är en riksangelägenhet. Vi har tillsammans med våra systerbolag i Sverigeflyggruppen, Malmö Aviation och Swedavia på Bromma öppnat upp möjligheterna att underlätta vidareflygningar via Bromma vilket ger kunderna nya möjligheter att ta sig vidare ut i landet. Nu finns det tydligen krafter som vill sätta stopp för det, säger Jens Harrysson, Chef för Flysmaland.

Se citat från SVT chat publicerad den 30/8 2010

Carina Broman: Hej, det har ju talats om att du inte varit så närvarande i Stockholmspolitiken. Tycker du att du har varit det? Kan socialdemokrsaterna gör ngt för att få stopp på flyget till och från Bromma innan avtalet med Luftfartsverket går ut 2038?

Carin Jämtin: Hej, jag har varit närvarande både i politiken och i en massa möten med Stockholmare, på arbetsplatser, i kollektivtrafiken osv. Bromma kan avvecklas genom politiska beslut. Eftersom Arlanda behvöer fler flygningar och vi i Stockholm mer bostäder så tycker jag Bromma ska läggas ner.