Största charterordern i Malmö Aviations historia

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2004 14:08 CEST

Mellan september och november i år ska Malmö Aviation flyga 10 000 passagerare från hela Europa till och från Tyskland. Uppdraget består i att genomföra 300 charterflygningar mellan 80 olika destinationer och Tyskland. Ordern, som är värd omkring 35 miljoner kronor, är den största charterordern i Malmö Aviations historia. Malmö Aviation har fått ordern via flygmäklaren Hunt & Palmer, en av de största aktörerna i Europa. Det är en hittills hemlig produktlansering som är orsaken till jätteordern. - Det är ett stort erkännande att en multinationell koncern väljer oss för en produktlansering, säger Roland Senften, chef för Malmö Aviations charterverksamhet. I ett läge när charterbranschen haft en nästan 50-procentig nedgång har Malmö Aviations chartertrafik ökat. Företaget har fyra år i rad kunnat uppvisa en ökad charteromsättning. Inför sommaren har Malmö Aviation slagit rekord vad gäller antalet nya charterdestinationer i sitt utbud. Bland årets destinationer märks till exempel Split, Rom, Neapel, Thessaloniki och Tivat. Trenden att flyga österut håller i sig. Länder som Bulgarien, Rumänien och Kroatien fortsätter att vara populära. - I och med EU-utvidgningen kan vi räkna med att flyg till och från östra Europa kommer att ta fart ytterligare, säger Roland Senften. Huvudkontor: Malmö Aviation, Jägershillgatan 18, Box 37, 201 20 Malmö, Sweden Telefon: 040-660 29 00 Fax: 040-660 29 38 E-post: info@malmoaviation.se Affärsresor: 0771-44 00 10 Privatresor: 0771-55 00 10 Internet support: 0771-88 00 10