Succélinjen Malmö-Visby upprepas i sommar

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 16:00 CET

Malmö Aviation och Gotlandsflyg upprepar fjolårets succé. Det innebär att mellan den 3 juni och 25 augusti kommer det vara möjligt att flyga direkt mellan Malmö och Visby och vice versa. Linjen trafikeras med upp till sex avgångar i veckan. Satsningen på Almedalsveckan fortsätter också med daglig trafik under den veckan.

” Såväl Skåne som Gotland är populära sommardestinationer som erbjuder upplevelser för alla smaker och åldrar. Fjolårets succé visar att det finns ett behov av snabba och smidiga transporter mellan Skåne och Gotland och därför känns det såklart bra att kunna erbjuda just detta i år igen", säger Henrik Löfberg, marknadschef hos Malmö Aviation.

Malmö Aviation kommer att trafikera linjen tillsammans med Gotlandsflyg. Biljetter kostar från 399 kronor enkel resa och är redan nu bokningsbara via Malmö Aviations hemsida och via resebyråer. Flygtiden är cirka en timme.

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande inrikesflygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 moderna jetflygplan av typerna RJ100 och RJ85 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. I samarbete med Brussel Airlines trafikeras Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och i samarbete med Finnair flygs sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2012 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt elva gånger.