Succélinjen Visby-Malmö upprepas i sommar

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 17:45 CET

Gotlandsflyg upprepar fjolårets succé med direktflyg mellan Visby och Malmö. Startdatum är den 3 juni och linjen kommer att trafikeras till den 25 augusti med upp till sex avgångar i veckan. Under Almedalsveckan blir det dagliga flygningar. Det blir enklare och snabbare för
gotlänningar att nå Malmöregionen och Köpenhamn och för skåningar att besöka en
av Sveriges populäraste sommardestinationer.

Gotlandsflyg och Malmö Aviation upprepar fjolårets succé. Det innebär att mellan den 3 juni och
24 augusti kommer det vara möjligt att flyga direkt mellan Malmö och Visby och
vice versa. Linjen trafikeras med upp till sex avgångar i veckan. Satsningen på
Almedalsveckan fortsätter också med daglig trafik under den veckan. Gotlänningarna
kan återigen spara tid, pengar och miljö och nå Malmöregionen och Köpenhamn på
ca 1 timme.

Extra glada blir förmodligen de 1.650 gotlänningarna som bor i Skåne och de 960 skåningarna och danskar som bor på Gotland, säger Ola Mattsson, chef på Gotlandsflyg.

Gotlandsflyg kommer att trafikera linjen tillsammans med Malmö Aviation. Biljetterna kostar från 446
kronor inkl flygplatsavg enkel resa och är redan nu bokningsbara via Gotlandsflygs
hemsida och via resebyråer. Flygtiden är cirka en timma.

Såväl Gotland som Skåne är populära sommardestinationer. Fjolårets succé visar att behovet av snabb och smidig transport mellan Skåne och Gotland verkligen behövdes och därför känns det såklart bra att kunna erbjuda just detta i år igen. Nu blir det resandet enklare, snabbare och billigare för alla. Att fler skåningar enklare och billigare kan ta sig till Gotland är såklart bra för hela ön, och för gotlänningarna innebär linjen snabb access till Malmöregionen och Köpenhamn, avslutar Ola Mattsson.

För mer information kontakta:

Ola Mattsson, chef Gotlandsflyg

e-post: ola@gotlandsflyg.se

Gotlandsflyg AB startade 2001 för att pressa priserna på den gotländska flygmarknaden. Idag transporterar vi över 280.000 resenärer varje år, året runt till Stockholm/Bromma samt Arlanda, Göteborg och Ängelholm/Helsingborg samt till fem sommardestinationer. 2006, 2008, 2010 och 2011 var Gotlandsflyg det flygbolag i svenskt inrikesflyg med mest nöjda kunder enl Svenskt Kvalitetsindex. Genom att endast flyga turbopropellerplan minskar vi vår miljöpåverkan. Vi sorterar allt avfall ombord och alla resor är klimatkompenserade genom EU:s utsläppsrättshandel. Sedan december 2009 är vi också ISO 14001-miljöcertifierade. Sedan 2010 driver vi också chartertrafik direkt från Gotland.