Sverigeflyg erbjuder unika skidresor

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 15:09 CEST

För skidåkaren som söker ett nytt, prisvärt alternativ till vinterns resa presenterar Sverigeflyg All inclusive-resor till Jasna i Slovakien. Med 36 kilometer utförsåkning, 29 liftar och en fallhöjd på 1124 meter erbjuder Jasna åkning både för den kräsne och för barnfamiljen. Under vintern blir det dessutom repris på den populära linjen Ängelholm-Mora/Sälen.

Resorna arrangeras av de två Sverigeflygbolagen Gotlandsflyg och Blekingeflyg och flyget till Jasna avgår därför från Visby och Ronneby. Transfer inom Sverigeflygs inrikesnät kan ordnas. Till Jasná kan man åka en 7-dagars resa 9 februari och två 4-dagars resor 16 & 23 februari samt två 3-dagars resor 20 & 27 februari.

Resorna är en All inclusive där allt ingår; flyg, transfer, hotell med helpension (du kan välja halvpension på ett hotell), skidhyra och liftkort.

– Jasna är ett spännande och nytt resmål på den svenska marknaden, och med priser från 5995 kronor, allt inkluderat, tror vi att vi hittat ett erbjudande som tilltalar de flesta skidentusiasterna, säger Emma Sandsjö, kommunikationsansvarig på Sverigeflyg.

Familjens favorit i repris
Under vinter återkommer den populära linjen mellan Ängelholm och Mora/Sälen. Med en tidtabell med två turer i veckan i vardera riktningen, torsdag och söndar, kan resenärerna välja att stanna en kortvecka eller en hel vecka i Sälen. Premiärturen går i julveckan och sedan blir det två avgångar i veckan fram till påsk.

Nytt för i år är att även Halmstad får avgångar till Mora/Sälen under sportlovsveckan. Skidflyget till Mora/Sälen kostar från 295 kronor + avgift 171 kronor = 466 kronor enkel resa.

Läs mer om resorna på sverigeflyg.se/skidor

Jasna: plats för utförsåkning, freestyle och off pist
Skidorten Jasná är beläget på den norra och södra sidan av Chopok. De båda orterna, Chopok norra och Chopok södra, är sedan år 2007 sammanlänkade med liftar, och de kommer även att vara anslutna med 2 moderna linbanor från vintersäsongen 2012/2013. Bergskedja: Nationalparken Lägre Tatras, norra och södra delarna av Chopok. Höjd: 900-2024 ö.h

Med hjälp av de moderna konstsnökanonerna finns det snögaranti i minst 5 månader. Säsongen varar vanligtvis från början av december till slutet av april. Kvällsskidåkning erbjuds på 2 backar. Det finns totalt 29 skidliftar med transportkapacitet på 24 535 personer per timme.

En modern snowpark designad för nybörjare och erfarna åkare samt för free style. Det finns goda förutsättningar för alpinskidåkning, off pist och längdskidåkning.

Det finns också möjlighet till skridskoåkning och att spela hockey på en ny isbana. Det är populärt att även åka på Skifox, Snowscoot, Snowbike och Night Sledging.

Sälen: Störst i norra Europa
Sälenfjällen är norra Europas största alpina skidområde. I områdena Lindvallen, Högfjället, Tandådalen och Hundfjället finns 116 nedfarter, 86 liftar samt 13 rullband. I Sälen finns även skidåkning i Kläppen, Näsfjället och Stöten. Sälen har en tydlig familjeinriktning, och erbjuder många aktiviter för barnfamiljer. Resorna med Kullaflyg från Ängelholm och Halmstad inkluderar endast flygresan.

För mer information, kontakta:
Emma Sandsjö, Kommunikationsansvarig, emma@sverigeflyg.se eller 076-555 74 03.

Sverigeflyg är samlingsnamnet för Sveriges snabbast växande flygbolag. Syftet är att med effektiv flygdrift skapa lägre priser på flyg till och från Stockholm. Utifrån Bromma trafikerar Sverigeflyg sju permanenta inrikeslinjer och charterflyg på säsongsbasis  från de lokala orterna. Bolaget består av Blekingeflyg, Flysmåland, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg och Sundsvallsflyg. Sedan starten 2001 har Sverigeflyg sänkt priserna på svenskt inrikesflyg samtidigt som resenärerna fått ett effektivare och miljövänligare inrikesflyg. Sverigeflygs bolag är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Sverigeflyg har "Sveriges nöjdaste kunder" inom inrikesflyg, enligt Svenskt Kvalitetsindex 2010 och 2011.

www.sverigeflyg.se