Sverigeflyg fortsätter att växa – ökar med 13 % i januari jämfört med förra året

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 09:16 CET

Sverigeflyg fortsätter att växa och ökar passagerarvolymen med 13% jämfört med januari 2010, vilket beror på en förbättrad kabinfaktor.

-  Vi  har utökat med mycket trafik senaste året och satsat på att ta marknadsandelar, vilket börjar ge ett bra resultat, säger Michael Juniwik, vd för Sverigeflyg.

Under 2011 kommer Sverigeflyg att erbjuda upp mot 400 turer i veckan till och från Stockholm-Bromma.

För mer information kontakta:

Gunnel Olson, PR- och informationsansvarig Sverigeflyg

E-post gunnel@sverigeflyg.se

Telefon 076-555 74 03

Sverigeflyg är samlingsnamnet för Sveriges snabbast växande flygbolag. Syftet är att med effektiv flygdrift skapa lägre priser på flyg till och från Stockholm. Utifrån Bromma trafikerar Sverigeflyg sex permanenta inrikeslinjer och charterflyg på säsongsbasis  från de lokala orterna. Bolaget består av Blekingeflyg, Flysmåland, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg och Sundsvallsflyg. Sedan starten 2001 har Sverigeflyg sänkt priserna på svenskt inrikesflyg samtidigt som resenärerna fått ett effektivare och miljövänligare inrikesflyg. Sverigeflygs bolag är miljöcertifierade enligt ISO 14001.